ПЕЖО И ОПЕЛ У КРАГУЈЕВЦУ? На помолу спајање гиганата, а ово су услови!
Капацитет фабрике у Крагујевцу је 150.000 возила.
Иако је још рано тврдити како би спајање Фијат-Крајслера и ПСА групе у чијем су власништву Пежо, Ситроен и Опел, могли утицати на нашу аутомобилску индустрију у Крагујевцу, могуће ефекте повезивања два аутомобилска гиганта никако не треба потцењивати.
СТОМАК ОСТАЈЕ ВЕЛИК БЕЗ ОБЗИРА КОЛИКО МРШАВИТЕ? Проверите је ли ОВО УЗРОК ПРОБЛЕМА и решите га одмах без икакве муке
Крај консолидације, почетак развоја: Усвојен ПРЕДЛОГ БУЏЕТА за 2020! Ево на шта ће држава ТРОШИТИ НОВАЦ (ФОТО)
ЗБОГОМ листама чекања за ВРТИЋ: Ево решења за бројне МАЛИШАНЕ
Напротив, како тврде познаваоци ауто индустрије, будућност Фијата у Србији сигурно ће ићи у неком другом правцу, али је на прве конкретне промене потребно сачекати најмање годину и по дана.
Са 8,7 милиона возила продатих годишње, нови ентитет чије седиште ће бити у Холандији придружиће се аутомобилским гигантима и постати број четири у свету. То је оно што је тренутно познато на глобалном нивоу. Што се тиче компаније у Крагујевцу, неколико је корака потребно да би дошло и до конкретних промена у Фијату у Србији.
- Прво треба сачекати спајање компанија, а потом и заједничку стратегију . Обе стране већ сада имају своје дугорочне планове - Фијат је недавно објавио петогодишњу стратегију, и ту су сада потребне измене с обе стране, а које захтевају време. А стратегија је притом врло важна јер ће њоме практично да се одреди шта ће појединачне фабрике по земљама да раде и за шта ће бити специјализоване. Тако је, рецимо, данас Фијат у Пољској у Тихију, специјализован за производњу малих аутомобила, а Фијат у Крагујевцу за производњу породичних. Све то, практично значи да би прве конкретне промене могли да очекујемо кроз годину и по до две - појаснио је познавалац ауто индустрије.
Он даље напомиње и да постоји могућност да се Фијат сада фокусира више на америчко тржиште где ова компанија остварује много боље резултате у односу на Европу. С друге стране, у таквој ситуацији Пежо и Опел били би више орјентисани на Европу.
- То би могло да значи могућност да се у Крагујевцу уместо Фијата праве нови модели. То је, међутим, прича на дугачком штапу, али никако не и немогућа, и захтева озбиљне промене како у стратегији, тако и погледу инвестиција - истиче он.
И Ана Раичевић, секретар Удружења за металску индустрију у ПКС, каже да је сада тешко предвидети како би спајање Фијата и Пежоа могло да утиче на нашу компанију у Крагујевцу.
- Оно што је сигурно јесте да треба очекивати реструктурирања у оквиру обе групације - каже Раичевићева и подсећа да фабрика "ФЦА Србија" већ друже време послује са смањеним процентом искоришћења капацитета.
Капацитет фабрике у Крагујевцу је 150.000 возила, а највећи домет био је 119.000. Радници су од 18. октобра на плаћеном одуству и почињу да раде 4. новембра.
С друге стране, професор на Економском факултету Љубодраг Савић сматра да би спајање Фијата и Пежоа на глобалном нивоу, у најгорем случају могло Србију да остави без значајнијих бенефита.
- У овом тренутку је тешко проценити како би ситуација могла да се одвија по компанију у Крагујевцу. Искуства показују да се велике компаније често одлучују и за гашење непрофитабилних делова али и за унапређивање оних који добро раде - оцењује Савић.
Подсетимо, ПСА Пежо и Фијат Крајслер објавили су званично да ће се спојити и формирати новог аутомобилског гиганта који ће бити четврти по величини на свету. То мега спајање ће, како су најавили, бити по принципу власничког удела 50:50 и без затварања фабрика.
Нова компанија би вредела 50 милијарди долара са приходима од 170 милијарди евра . Производила би 8,7 милиона возила годишње и била би одмах иза Тојоте, Фолксвагена и савеза Рено-Нисан који производе по 10 милиона.
Компанија ће имати око 410.000 запослених .
БЕОГРАД ДОБИЈА НОВЕ ОБЈЕКТЕ ЗА ОТПАД: Горасон обишла и Винчу током посете српској престоници (ФОТО)
"ЧЕШЉАЊЕ" СТВАРНИХ ВЛАСНИКА: Ако подаци нису тачни покреће се ПРЕКРШАЈНИ поступак, а ово се МЕЊА
ОД СЛЕДЕЋЕ СУБОТЕ СВЕ ЈЕ ДРУГАЧИЈЕ! Од Београда до Бугарске за три сата! Завршени радови на источном краку Коридора 10!
Фејсбук укинуо ТРИ емотикона због двоструких тумачења! Ево због чега се сматрају УВРЕДЉИВИМ!