ПОЧИЊЕ "РАТ ТИТАНА" Маск и Зукерберг ушли у озбиљан обрачун - друштвене мреже неће бити исте (ФОТО)
Власник Твитера има велико искуство, али Зукерберг има једну велику предност.
- Верујем да треба да постоји апликација за јавну конверзацију за више од милијарду људи. Твитер је имао прилику да то направи али је нису "закуцали". Надам се да ми хоћемо - прва је објава Марка Зукерберга на новој друштвеној мрежи Тридс ("Threads"), за коју тврди да је имала 5 милиона пријава у прва четири сата рада.
Зукербергова компанија Метаверс - која контролише Фејсбук, Инстаграм, ВатсАп и низ других бизниса – не скрива да је покренула Трид јер је препознала прилику за напад на Твитер којег је недавно преузео Елон Маск за 44 милијарде долара, па је потом отпустио четири петине запослених, променио алгоритме и тиме корисничко искуство, наљутио оглашиваче па се заветовао на замало па апсолутну слободу говора. Што му је највећа предност.
САВЕТ УРОЛОГА: Пазите се ове инфекције, посебно ЛЕТИ!
ЕЛОН МАСК ПРЕЛОМИО! ТВИТЕР ВИШЕ НИЈЕ ЗА СВАКОГА: Велике измене на овој друштвеној мрежи многима се неће свидети
ИЛОН МАСК У ПРОБЛЕМУ! ТВИТЕР ДОБИЈА КОНКУРЕНЦИЈУ: Нова апликација је потпуно бесплатна и апсолутно слободна
Није дуго требало да се чека на одговор Елона Маска на Зукербергову објаву.
Преко Твитера је поручио да је отказао свој профил на Инстаграму. Изгледа да је сада постало кристално јасно како се два крупна бизнисмена - Зукерберг и Маск - ипак неће потући у UFC кавезу него је вероватније да су између редова најављивали властити пословни обрачун, за који су знали да долази.
Маск има енормно искуство у врло разноврсним бизнисима, а Зукерберг вероватно располаже с највећом акумулацијом знања кад су у питању друштвене мреже, те је сасвим сигурно није случајно донео одлуку о лансирању Трида, којем је један од пословних циљева да нападне Твитер. Укратко; Маск и Зукерберг су се потукли, али не баш физички, што не значи да је тако нешто у потпуности искључено у будућности. Али, треба нагласити како се Зукерберг и Маск не уклапају у профиле славних који су у новијој историји организовали јавне физичке обрачуне с другим славним особама.
Иначе, Тридс је апликација која је развила Инстаграм за директну јавну и међусобну комуникацију у реалном времену. На неки начин Тридси би требало да буду и надоградња Инстаграму, а менаџери Метаверса поручују како посебни потенцијал виде у новом и пријатељском дигиталном простору који ће се отворити за заједнице. Тридс је врло сличан Титеру: корисници могу да објављују углавном текстуалне поруке у препознатљиви тзв. "scrolling феед", а све како би их људи пратили и коментарисали. Могућа је објава фотографија и видеозаписа, али апликација тренутно не подржава директне поруке. Инстаграм је најавио могућност да се постави тај додатак уколико то корисници затраже.
Њујорк Тајмс поближе објашњава генезу Тридса и његово позиционирање:
- Инстаграм је започео своје напоре да нападне Твитер крајем прошле године, с десетинама инжењера, вођа производа и дизајнера који су износили идеје о томе како би конкурентска апликација могла да изгледат. Међу идејама о којима су Метини радници у то време разговарали било је опсежније увођење карактеристике под називом Инстаграм Нотес, гдје људи могу да деле кратке поруке на страници, и апликација усмерена на текст користећи Инстаграмову технологију. Напослетку су одлучили да треба да се кладе на апликацију за размену порука и да изграде оно што је постало Тридс... Циљ Инстаграма је да Тридс ради у више апликација у ономе што назива "Федиверсе", што је скраћеница за удружени свемир услуга које деле комуникацијске протоколе. Друге апликације попут Мастодона, још једне друштвене мреже, такође функционишу на овај начин. Оно што у бити значи јесте да Инстаграм жели Тридсу да олакша несметан рад с другим платформама, што би могло привући креаторе и утицајне особе како не би морали да започињу испочетка на свакој апликацији.