Помама пред Васкрс: Ово јаје кошта 2.300 динара, а иде као алва
Народ не жали новац за празник
Корпице, налепнице и фарба за јаја, ускршње декорације и слаткиши, поред јаја, меса и рибе, главни су адути за ванредну зараду за ускршње празнике како на зеленим пијацама, тако и у маркетима.
Прочитајте и:
Продаја хране и ускршњих ђаконија повећала је промет у радњама и до 30 одсто, а поред кокошијих јаја, која су најпродаванија, ове године права помама влада за нојевим јајима, без обзира на то што једно кошта чак 2.300 динара.
- У недељи пред Ускрс имамо 14 одсто више купаца, док продаја порасте за 30 процената. Купци намирнице за Велики петак највише купују у четвртак, док се за Ускрс снабдевају у суботу. Највише се продају месо, риба и јаја. За разлику од Божића, када се више тражи свињетина, за Ускрс је већа потражња за јагњетином. Иако имамо све врсте јаја, највише се продају кокошија, а изненадило нас је то што је цео асортиман нојевих јаја отишао чим је ушао у радње. Једно нојево јаје кошта 2.300 динара, а најјефтиније кокошје 7,77 динара - каже Милица Поповић из познатог трговинског ланца.
И док продавцима јаја промет за Ускрс порасте чак 10 пута, месарама зарада скочи и до 100 одсто, а слатко се за празник опаре и печењаре, рибарнице, посластичари, али и продавци готове хране.
- Последњих година раст промета до 150 одсто бележе кетеринг фирме које продају готова јела. И пекаре и посластичарнице имају повећане наруџбине, а исто важи и за услужно печење меса - каже Драгољуб Рајић из Мреже за пословну подршку.
И декорација на цени
Како код Срба нема прославе без добре чашице, и продаја жестоког пића и вина за Ускрс већа је за 20 одсто.
- Књижаре и мале радње које продају декоративне ствари од 150 до 300 динара имају раст продаје између 15 и 25 одсто зато што људи код њих купују сувенире за поклон. Продаја расте и у цвећарама за 20 одсто, док на зеленим пијацама промет порасте од 50 до 60 одсто - истиче Рајић.