Председница Владе о стању у просвети: Није природно да сви наставници имају исту плату
Брнабић је рекла и да ми и даље немамо систем који препознаје и награђује учитеље и професоре који подстичу таленте код ђака, како би они остварили свој пуни потенцијал
Председница Владе Србије Ана Брнабић прецизирала је да поводом платних разреда у просвети сматра да није природно да свих 80.000 учитеља, наставника и професора има исту плату.
- Морамо да направимо систем у оквиру кога препознајемо и наградујемо најбоље и то не само новчано, већ и каријерно. Платни разреди су само систем у коме ће се квалитет награђивати напредовањем - додала је она.
Прочитајте и:
Оно што је невероватно је што ми у Србији још увек немамо такав систем истакла је премијера. Ми немамо систем који препознаје и награђује учитеље и професоре који подстичу таленте код ђака, како би они остварили свој пуни потенцијал, навела је Брнабић.
- Наш систем не вреднује професора који са даком разговара мимо наставе у жељи да га мотивише да уради више, ми не наградујемо уцитеље који негују љубав према знању и уцењу. Наш систем саботира свако искакање из просека, цак и када то искакање знаци мењање навика које нас вуку на доле - рекла је Брнабић.
Премијерка каже да је верује да је њена улога да подиже стандарде чак и кад је одређена јавност "дочека на нож" због тога.
- Мој посао је да покушавам и не одустајем од онога у шта верујем и шта сам обецала граданима Србије, уз сва оспоравања која иду са тим - навела је она у отвореном писму поводом текста "Премијерка опет увредила просветаре," објављеном у "Данасу."
Брнабићева објашњава да када говори о увођењу платних разреда миисли о фантастичним професорима који воле свој посао, који поштују младе генерације којима посвецују и део свог слободног времена учећи их стварима које се не налазе у програму, а које су потребне за живот у 21. веку, као што је слобода у изражавању ставова, неговање дијалога, цитање или љубав према култури.
Она истиче да је постојећи систем плата одржив и да у буџету, посебно ове године када тешке мере финансијске консолидације дају резултате, има средстава да се плате повецају, као што це бити повецане, и да се повецавају у годинама пред нама, као што це се повецавати.
- Али овакав систем није фер. Није фер према већини наставника и професора који су понос професије. Није фер, јер њихов труд и успех нису ни каријерно признати у смислу преласка у следећи платни разред. Овакав систем такође не даје никакву мотивацију новим генерацијама наставника и професора који тек почињу да раде овај посао - закључила је она.