ПРЕВАРА ИЗА ПОПУСТА У ОНЛАЈН ПРОДАВНИЦАМА: Сниженим ценама маме купце, а онда открију посебну "ЦАКУ"
Наиме, када купац жели да поручи наводно снижени производ, схвати да је исти доступан само у продавницама
Једна компанија која се бави продајом беле технике и уопште потрошачке електронике у Београду, ових дана је ставила на одређене производе 20% попуста само за онлајн куповину.
То није ништа необично и било би за похвалу, нарочито у сусрет Дану жена, да нема једне нелогичности.
МАШИНЕ СЕ НЕ ГАСЕ: Најављена нова улагања у локалну путну инфраструктуру (ФОТО)
ЦЕНА СОЈЕ НИЈЕ БИЛА НА ОВОМ НИВОУ ОД 2012. ГОДИНЕ! Велики скок житарице, вредност кукуруза и пшенице у паду
СЈАЈНЕ ВЕСТИ ЗА ПОЉОПРИВРЕДНИКЕ: Држава даје субвенције, познато када креће исплата
Наиме, када купац жели да поручи тај наводно снижени производ, схвати да је исти доступан само у продавницама. То је на страници јасно назначено.
Како је то могуће, и да ли продавац сме ово да ради, проверено је у новосадској филијали Удружења за заштиту потрошача.
Како су тамо навели, јасно је да је реч о класичном трику трговца како би се намамио купац.
- Непоштена трговачка пракса. Да је систем заштите потрошача уређен и да је усвојен нови закон о заштити потрошача овакве случајеве требало би одмах санкционисати кроз прекршајни налог - каже правни саветник при НОПС, Марко Драгић.
Према његовим речима, на тај начин би се вероватно стало на крај непоштеној трговачкој пракси која је у последње време веома заступљена код трговаца.
- С тога надам се да ће се убрзо то променити и да це ускоро бити усвојен Закон који је требало и пре годину дана да буде у скупштинској процедури - наводи он.
Шта да ради потрошач?
- До тада потрошацима остаје само опција да трговца пријаве тржишној инспекцији уколико сматра да је оштећен и да су му права ускраћена - каже он.
Онлајн шопови су у обавези да јасно назначе трајање попуста
Сви онлајн шопови у Србији по Закону о трговини су иначе у обавези да јасно назначе трајање попуста, односно од ког до ког датума важи одређени продајни подстицај, подсећају у Сектору удружења привреде Привредне коморе Србије (ПКС) уочи пролећних снижења.
- Понуда продајног подстицаја садржи врсту подстицаја, прецизно и јасно одређене робе или услуге на коју се односи, период важења подстицаја, са назнаком датума почетка и датума истека, а у случају распродаје, назнаку 'док трају залихе', као и све евентуалне посебне услове везане за остваривање права на подстица - указују из Сектора удружења привреде ПКС.
Продајни подстицај је понуда робе или услуге под повољнијим условима у односу на редовну понуду и то нарочито са сниженом ценом, посебним условима продаје, испоруке, са обећањем награде, са пратећим поклонима у програмима лојалности односно другим погодностима" наводи се у Закону о трговини.
А на све то, поједини очигледно заборављају.