ТЕМУ ТУЖИО РИВАЛ Због овога ће наручивање у Србији каснити? СВЕ ВРЕМЕ ИМИТИРАЈУ РИВАЛА, на мети скандалозних оптужби
Тужба против "Тему" броји 80 страница.
Кинески гигант брзе моде "Шејн" тужи ривала "Тему компанију, наводећи да је продавац украо његове дизајне и изградио царство користећи фалсификовање, кршење интелектуалне својине и превару.
Тужба, поднета у понедељак у Вашингтону, савезном суду, долази пошто се сам "Шејн" брани од сличних оптужби разних брендова и независних уметника, укључујући "Левија Строса" и "H&M".
У својој жалби, "Шејн" наводи да је "Тему", у власништву "PDD Холдингса", "маскиран" у легитимно онлајн тржиште јер подстиче своје продавце да краду дизајне других брендова, а затим их спречава да уклоне производе са платформе, чак и након што признају кршење.
- Тему привлачи америчке потрошаче да преузму и користе своју мобилну апликацију обећавајући изузетно ниске цене. Али Тему не профитира од продаје ових производа, чија је цена тако ниска да Тему мора да субвенционише сваку продају, губећи новац на свакој трансакцији - наводи се у жалби.
- Само охрабрујући своје продавце да крше права интелектуалне својине других и продају фалсификовану или подстандардну робу, Тему се може надати да ће минимизирати огромне губитке које субвенционише - додаје се у тужби.
Е-продавци су освојили малопродајну индустрију својим производима са ултра ниским ценама и својом способношћу да реагују на трендове далеко брже од својих старих конкурената. Успут, обе компаније су скупили брдо критика везаних за њихову радну праксу, њихове везе са кинеском владом и њихову наводну употребу дизајна других брендова.
Као два џокеја за удео на тржишту, изашли су на суд да оптужују једни друге за низ скандалозних оптужби. Прошле године, "Тему" је тужио "Шејн" због забринутости за ауторска права и навода да користи "застрашивање добављача у стилу мафије" да их малтретира у уговорима о ексклузивности.
"Шејновој" жалби, компанија је оптужила "Тему" за "дрско" недозвољено понашање. Речено је да је најмање један од "Темуових" запослених украо "вредне пословне тајне“ које су идентификовале најпродаваније "Шејн" производе, заједно са интерним информацијама о ценама, како би му помогли у напорима да се такмичи.
- Наоружан овим украденим информацијама, Тему је затим упутио своје продавце да копирају те и друге најпродаваније "Шеин" производе и продају бесконачне верзије на "Темуовој" веб страници и мобилној апликацији – наводи се у жалби.
- Тему није прекршилац баштенских сорти - каже се у тужби.
Да би рекламирао фалсификоване верзије "Шејн" производа, "Тему" је репродуковао практично идентичне слике производа "Шејн" заштићене ауторским правима и користио их, или је упутио продавце да их користе, као промотивне слике на Тему веб страници и мобилној апликацији.
Компанија иде толико далеко да каже да се "Тему" лажно претварао да је "Шејн" на сајту платформе "Икс" покушају да "погрешно усмери купце са платформе Шејн на платформу Тему".
Жалба укључује снимак екрана "Гугл" огласа који спонзорише "Тему" и који приказује "Шејн" у наслову, али "Тему" као веб адресу.
- Да би додатно обмануо потрошаче, "Тему" је дао инструкције својим плаћеним утицајним особама на друштвеним мрежама да лажно тврде да су "Тему" производи који су често фалсификати "Шејн" производа јефтинији и квалитетнијег од оригиналне "Шејн“ робе". Тему је учинио много да имитира ривала, укључујући криволов у ресурсима, запосленима и добављачима – наводи се у жалби.
"Шејнова" жалба на 80 страница укључује више десетина примера одеће и дизајна које је "Тему" наводно опљачкао.
Затражио је од суда да пресуди у његову корист и донесе налог којим би се "Темуу" забранило да користи "Шејнове" поверљиве информације, између осталих захтева.
Извор: Србија Данас/БизПортал/Тамара Ђурђевић