КИНЕСКО "ГВОЗДЕНО ЧУДОВИШТЕ" Упознајте машину тешку 640 тона која направи највеће мостове за само неколико дана (ВИДЕО)
Створено за највеће грађевинске подухвате
Покренувши иницијативу Појас и пут 2013. године, Кина је заиста постала наследница некадашњег Пута свиле. Пројекат обухвата копнене и морске руте које повезују око 70 земаља, што је, отприлике две трећине света.
СРБИЈА - ИНДУСТРИЈСКА СИЛА: У све више градова "ничу" нове фабрике - Вучић их отворио више од 180
2.000 ЕВРА ПЛАТА, А НИКО У СРБИЈИ НЕ ЖЕЛИ ОВАЈ ПОСАО: Оглас послодавца из Београда ОБИШАО РЕГИОН
КАКО ДА ЗАРАДИТЕ У ПЕНЗИЈИ? Ово су послови који вам омогућавају додатни новац
Инспирисана Путем свиле, Народна Република Кина је започела иницијативу Појас и пут за повезивање Азије, Африке и Европе.
Копнене руте повезују источну Азију, јужну Азију, централну Азију, Русију и Европу, док поморски пут повезује обалу Кине са Европом.
Како се повећавала потреба за ширењем мреже копнених и морских путева, порасла је и потражња за напреднијим машинама како би се убрзао темпо изградње овог пројекта великих размера. Стога је "Гвоздено чудовиште", заједно са другим машинама, направљено да испуни циљ повезивања три континента.
"СЉ900/32" - познатији као "Гвоздено чудовиште", представља искорак у погледу грађевинских машина када је реч о конструкцији мостова. Ово "чудовиште" подиже, носи и поставља монтажне и друге делове брзином од 5 км/х.
Дизајниран од стране "Схијиазхуанг Railway Институте" и произведен од стране компаније "Беијинг Wow Јоинт Machinery", "Гвоздено чудовиште" са лакоћом прави дугачке мостове и то веома брзо.
Колико је ова грађевинска машинерија моћна показује најдужи челично-лучни мост на свету - железнички мост на реци Јибин Ђинша.
Пре изградње моста на овој реци становништву је било потребно 12 сати да из провинције Сечуан отпутују у провинцију Гуижу. Сада је то путовање могуће обавити за само тру сата.
Други пример невероватног подвига Кинеза у грађевинарству јесте мост који повезује Унутрашњу Монголију и остатак земље. Овај пројекат део је кинеске визије брзе пруге дуге 30.000 км.
Машина за опасивање мостова креће се преко своја 64 потпуно ротирајућа точка подељена у 4 блока. Процес изградње почиње тако што носи греде све од саме ивице моста до места уградње, где ће се повезати са унапред одређеним стубом. Затим се помоћу пнеуматске конструкције машина везује за први стуб да би се продужила до другог, причврстила се за њега и поставила греду. Након тога, СЉ900/32 наставља исти процес са новим сегментом.
Гвоздено чудовиште изискује много мању употребу људске руке приликом изградње, него што је случај када се у изградњи користи кран. Ипак, потребна је посада, а њен задатак је да само започне процес изградње. Чишћење и одржавање ова машина сама одрађује.
Машина се показала ефикасном, посебно код великих грађевинских пројеката, баш као што је Појас и пут, најпре због мање употребе људских ресурса, елиминисања трошкова скупих скела и повећаног темпа извођења пројекта. Штавише, његова тежина од 640 тона захтева да мостови издрже више од максималног оптерећења, што имплицира да се мостови направљени овом машином одликују већом безбедношћу.
Једна од мана ове грађевинске машине је животни век - могу да поставе (изграде) око 700 до 1.000 мостова, односно могу трајати приближно четири године.