Шта кинески партнер доноси у "Икарбус"
Средином ове године очекује се приватизација "Икарбуса" из Земуна, а нови већински власник биће кинески "Јинлонг", који планира проширење производње и на електровозила. Процес приватизације је већ почео кроз унапред припремљени план реорганизације, Кинези ће бити власници 51 одсто капитала "Икарбуса", а држава 26 одсто. Остали део припада малим акционарима.
Кинески партнер пристао је да откупи 9,5 милиона евра дуга "Икарбуса". "Јинлонг" је један од највећих светских произвођача батерија за електровозила и велики произвођач електроаутобуса, електрокамиона и електродоставних возила.
ИКАРБУС преузимају Кинези: Електрична возила БУДУЋНОСТ
Осим електровозила, Кинези би желели да у "Икарбусу" почну и производњу батерија за електромобиле. Технологија којом та кинеска компанија располаже једна је од најнапреднијих и жеља Кинеза је да се са електроаутобусима преко "Икарбуса" приближе европском тржишту.
"Чини нам се да у овом тренутку нисмо могли бољу приватизацију очекивати, због тога што се ових месеци потпуно мења слика ауто-индустрије Европе, сада се са дизел мотора прелази на електромоторе. Већина европских произвођача није спремна на то, а кинески произвођачи су далеко већ годинама одмакли у тој технологији, и ми се надамо да ће то бити велики замајац даљем ширењу 'Икарбуса'", каже директор "Икарбуса" Александар Вићентић.
"Икарбус" је после сарадње са "Мерцедесом" и МАН-ом свакако пожељан партнер за кинеског гигната, јер он може да направи аутобус на свакој шасији, па и на кинеској електричној платформи.
У "Икарбусу" кажу да је фабрику пред крај пршле године кроз социјални програм напустило око 140 запослених, који су по години стажа добили 200 евра. Тренутно фабрика има 120 радника.
"Драго нам је што смо успели да сачувамо инжењерски кадар у 'Икарбусу', то је веома битно и нама и нашем новом кинеском партнеру. Верујем да ћемо ширењем на нова тржишта, запослити још више инжењера, али и квалификованих радника", истиче Вићентић.
"Икарбус" је основан 1923. године као прва фабрика авиона на Балкану, да би касније променио делатност. Први аутобус произведен је 1954. године, по лиценци аустријске фирме "Саурер".
До сада је у тој фабрици произведено више од 20.000 аутобуса, од чега је знатан део извезен, а он је и једина фабрика на Балкану која тренутно ради аутобусе и каросерије за њих.