У ТРЦИ ЗА ФОЛКСВАГЕН: Пет адута Србије за нову фабрику!
Одлука Фолксвагена да замрзне изградњу погона у Турској због уласка те земље у сукоб у Сирији, подгрејала је наде других кандидата да ће привући инвестицију тешку милијарде евра.
Фолксваген је суспендовао инвестицију у Турској због уласка те земље у сукобе у Сирији, пре него што је турски председник Тајип реџеп Ердоган потписао споразум са америчким државним секретаром Мајком Пенсом о примирју у сиријско-турској пограничној зони.
Добре вести за акционаре: Раст на берзама широм света
Председник Вучић: Србија нуди Фолксвагену боље услове него друге земље заједно!
ВУЧИЋ С АЛТМАЈЕРОМ: У Панчеву се гради фабрика електромотора, посао за 1.100 људи, просечна плата 1.700 евра
Како је изјавио Стефан Вајл, члан надзорног одбора Фолксвагена, Турска офанзива против курда у Сирији је "политичка и хуманитарна катастрофа".
Додао је и да "не може да замисли да у оваквим околностима Фолксваген настави да инвестира милијарде у Турску.
Фолксвагенова нова фабрика производила би 300.000 возила годишње, моделе "Фолксваген пасат" и "Шкода суперб" и имала би око 4.000 запослених.
Све то, као и долазак министра привреде Немачке, Петра Алтмајера у Београд, подгрејало је наде да би аутомобилски див могао, ипак, да дође у Србију.
То је била и једна од тема јучерашњег састанка председника Србије Александра Вучића са Алтмајером.
- Обећао сам од почетка да ћемо се борити. Ове друге земље не могу да понуде субвенције које ми можемо. Даћемо све од себе да доведемо Фолксваген. Али, не бих да будим лажну наду. борићемо се свим срцем, енергијом и снагом - рекао је Вучић и додао да има и техничких проблема које немају везе са нама.
Један од званичника Фолксвагена, међутим, изјавио је јуче Ројтерсу да не траже активно нову локацију за нову фабрику, али да инвестиција у Турској остаје замрзнута.
Евентуални долазак немачког гиганта у земљу не би требало посматрати као пуку жељу званичника Србије већ као обострани интерес заснован на најмање пет рационалних разлога, које су медији који су разговарали са стручњацима пренели.
Директор аутомобилског кластера Србије, Игор Вијатов, открио је најјаче аргументе србије у борби да привуче Волксваген.
- Свакако да су државне субвенције један од кључних разлога да привучемо немачког произвођача аутомобила, али није и једини. Ми и даље имамо школовану радну снагу. Имамо добре факултете одакле долазе квалитетни инжињери машинства и електротехнике - нагласио је Вијатов.
Како каже, субвенције које бисмо дали Немцима вишеструко би се вратиле.
- Пре свега би се субвенције вратиле кроз запошљавање, отварање нових фабрика и креирање нових технологија које долазе заједно са Фолксвагеном. Не треба заборавити да заједно са Фолксвагеном долазе и друге фабрике које традиционално прате овог аутомобилског гиганта. Фолксваген би променио комплетну причу ауто-индустрије у Србији тако што би отворио развојне центре и школовао кадрове - подвукао је Вијатов.
Плус Србије у борби за Фолксваген је велики број фирми који се баве производњом у оквиру ауто-индустрије.
- Ми тренутно имамо око 120 аутомобилских компанија у којима је запослено око 50.000 људи, а тај број би додатно порастао доласком Фолксвагена. за једну релативно малу земљу било би више него значајно да има два произвођача аутомобила - апострофирао је Вијатов и додао да је Србија повезана са новим аутопутевима што је веома значајно за стране инвеститоре.
ДАЧИЋ НАКОН САСТАНКА СА АЛТМАЈЕРОМ! Немачки министар повео велику привредну делегацију
Вучић се састао са Петером Алтмајером: Покушаћемо да доведемо Фолксваген у Србију!
Да ли бисте спавали у стакленој капсули која виси са планине? (ФОТО/ВИДЕО)
Из Фолксвагена поручују: "Не тражимо алтернативне локације за нову фабрику"
Немачка најважнији партнер: Извоз услуга из Србије у Немачку лане износио 590 милиона евра
ВИДЕО КОЈИ ЈЕ РАСПЛАКАО СВЕТ: Сиромашни дечак спрема оброк свом маленом брату ПОПУТ ПРОФЕСИОНАЛЦА