Весић: Почела обука за рад на брзој прузи између Новог Сада и Суботице
Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић изјавио је данас да је почела обука запослених у предузећу “Инфраструктура железнице Србије” за рад на брзој прузи између Новог Сада и Суботице која ће, како је рекао, бити пуштена у саобраћај до краја ове године.
- Обука је почела за 120 запослених. То су отправници возова и други који су запослени у надзорној служби и они се сада обучавају за рад на брзој прузи. Машиновође су већ почеле обуку тако да ћемо бити потпуно спремни да до краја ове године почнемо са саобраћајем на брзој прузи између Новог Сада и Суботице - рекао је Весић.
Он је, гостујући на РТС-у, рекао да је одлука да се почне са обуком радника “Инфраструктура железнице Србије” донета крајем маја и да је та одлука у складу са планом почетка рада брзе пруге од Новог Сада до Суботице.
Навео је да ће изградња саме пруге бити завршена до краја јула, а да ће већ у августу почети сертификација пруге за све стандарде Европске уније.
- Потом ће немачка компанија ‘Дојче бан’ у септембру вршити технички пријем пруге како бисмо од октобра почели са пробама брзог саобраћаја да би крајем новембра или почетком децембра брза пруга била спремна да њоме крене саобраћај - рекао је Весић.
Како је додао, када пруга буде пуштена у саобраћај, између пет сати ујутру и 22 сата увече имаћемо поласке између Београда и Суботице.
Весић је навео да ће постојати две врсте полазака и додао да ће у парним сатима саобраћати брзи воз који ће стајати на Новом Београду, у Новом Саду, на новој станици у Врбасу, Бачкој Тополи и Суботици, док ће у напарним сатима саобраћати Интер Регио воз који ће стајати на Новом Београду, у Новој Пазови, Старој Пазови, Инђији, Новом Саду, Змајеву, Врбасу, Ловћенцу, Малом Иђошу, Бачкој Тополи, Жеднику и Суботици.
Весић је рекао да је у прве две године на брзој прузи између Београда и Новог Сада било око 7,5 милиона путника односно 9.500 путника дневно, а да се очекује да ће, када возови крену да саобраћају између Београда и Суботице, тај број порасти на 11.000 до 12.000 путника на дневном.
Истакао је да ће се од Београда до Суботице стизати за 80 минута, од Београда до Врбаса за 53 минута, а до Бачке Тополе за 64 минута.
То ће, додао је, потпуно променити живот људи из градова и општина који се налазе на траси ове брзе пруге јер ће моћи да живе у једном, а раде у другом месту, брже ће се путовати, биће смањен саобраћај на аутопуту између Суботице и Београда јер ће се користити пруга која је комфорнији начин саобраћаја.
Између осталог, Весић је поменуо доношење новог Закона о железничком саобраћају којим ће, како је рекао, бити предвиђено да се за све пруге којима се вози брзином преко 120 километара на сат уведу заштитне ограде како би се додатно допринело заштити грађана на пругама.