Ауто-пут до ЦГ за пет година
Србија планира да до 2020. године заврши аутопут до границе са Црном Гором, каже Зорана Михајловић, министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре.
Она је за црногорски портал Аналитика прецизирала да се аутопут до границе са Црном Гором гради у три деонице, од којих је једна, Уб-Лајковац, завршена, док се за остале две у првом кварталу ове године очекује уговарање послова по концесионом моделу.
"За деоницу Пожега-Бољаре у дужини од 107 километара, чија је процењена вредност 1,8 милијарди евра, просторни план и припрема пројектно-техничке документације биће урађени током ове године", казала је Михајловићева.
А пруга?
Михајловић је навела и да је планирано да се реконструкција пруге Београд-Бар на делу кроз Србији изводи по деоницама и да је у току израда главног пројекта за прву деоницу пруге Ресник-Ваљево, а очекује се да ће радови почети у другој половини 2015. године.
Министарка очекује да ће цена ревитализације пруге Београд-Бар у делу кроз Србију, која је на основу техничко-економске студије процењена на 200 милиона евра, порасти због дугог пропадања пруге и већег обима потребних радова на грађевинској и електротехничкој инфраструктури.
"Тачна вредност инвестиције може се утврдити тек након израде главних пројеката главне оправке пруге. За сада знамо да је вредност материјала око 80 милиона долара а вредност услуга, односно радова је око 120 милиона долара. Руска страна учествује са око 60 одсто, а српска са 40 процената укупне инвестиције", рекла је она.
Михајловић није прецизно одговорила на питање да ли је Србија дефинитивно одустала од куповине Луке Бар, наводећи да "Влада Србије није бизнисмен који тргује" и да је њена улога да створи добро пословно окружење у којем може тржисно да се послује, што ће поспешити привредни раст и побољшати животни стандард.
Министарка је казала да ће се на заједничкој седници влада Србије и Црне Горе, која је договорена за март, разговарати о пројекту аутопута Београд-Јужни Јадран, о реконструкцији пруге Београд-Бар и свим другим партнерским пројектима за које постоје могућности и планови.
Прочитајте: Овим путем ћете ићи на море, а Црногорци у историју