Како постати пилот у Србији?
Уколико сте се питали како се постаје пилот у Србији, која је најбоља школа или колико кошта – ево три највеће школе летења које је представио TangoSix.
Портал је представио СМАТСА Ваздухопловну Академију, Linx Авиатион и Принц Авиатион. TangoSix саветује да контактирате сваку од наведених школа, захтевате посету и обилазак њихових просторија, учионица и аеродрома и да у причи са особама које продају своју услугу сами донесете закључак о њихом професионалном односу према вама као клијенту.
СМАТСА Авиатион Academy (САА)
Цена школовања: 40.866,68 Евра (са ПДВ-ом)
СМАТСА Ваздухопловна академија у Вршцу ове године прославља 60 година постојања, што је чини једном од најстаријих и најискуснијих академија у Европи. Више од 2.100 пилота је добило своја крила у Вршцу и они данас лете за најпознатије компаније широм света.
Инструктори теорије у СМАТСА Ваздухопловној академији су факултетски образовани и специјализовани за предмете које предају. Сви инструктори су стално запослени, то им је једини посао који обављају, што обезбеђује конзистентну обуку кандидата. Инструктори летења у САА имају велико искуство у обуци пилота. Најискуснији инструктори имају преко 7.500 сати инструкторског налета и више од 23 године стажа у САА.
Симулатор: Алсим ALX ФНПТ II – 1 симулатор. Компанија Аир Сербиа је управо на САА симулатору вршила одабир пилота у септембру 2013. године.
Аеродром који се користи у обуци: Аеродром Вршац (LYVR) има 3 полетно-слетне стазе, 1 бетонску од 1000м и 2 травнате писте (600м и 800м). Аеродром Вршац је у власништву САА, тако да студенти не плаћају коришћење аеродрома, као што је случај на аеродромима у окружењу. Аеродром поседује и свој контролни торањ као и 5 хангара.
Сарадња са авиокомпанијама: САА је у прошлости школовала кадете пилоте за Јат Airways, Аир Алгерие, Tassili Аирлинес, Iraqi Airways, Аир Малта, Туркисх Аирлинес, Аир Мали, ТААГ и Lybian Араб Аирлинес. САА тренутно развија сарадњу са компанијама Аир Сербиа и Етихад.
Принце Авиатион
Цена школовања: 50.000 евра
У цену улазе испитни летови, накнаде и таксе према ДЦВ-у. Дата цена обухвата сву теоретску наставу, као и налет од 200 сати на једно и двомоторним авионима и 66 сати на симулатору.
Професори и инструктору су искусни пилоти и инжењери који су током своје каријере били руководиоци летачких и замаљских делатности у авиокомпанијама. Инжењери који су били професори и предавачи на катедрама за ваздухопловство на машинском и саобраћајном факултету.
Симулатор: Елите С923 ФНПТ II/MCC (са две конфигурације за ваздухоплове Пипер ПА34 Сенеца III и Beech Кинг Аир). Принце Авиатион има на располагању и симулаторе нивоа Д (full мотион) за ваздухоплове из фамилије Cessna Цитатион. Обуку на овим симулаторима спроводе инструктори Принце Авиатиона према програмима одобреним од стране ДЦВ-а.
Аеродроми који се користе у обуци: Основна обуку – Ечка, Зрењанин (LYZR), за остале фазе обуке – Београд (LYBE)
Сарадња са авиокомпанијама: Кандидати који су се школовали у Принце Авиатиону данас лете у великом броју авиокомпанија широм света (Аир Сербиа, Wizz Аир, Монтенегро Аирлинес, Царпатаир, Аир Индиа, Емиратес, China Аирлинес) на најразличитијим типовима ваздухоплова од Сааба 2000 и АТР-72, преко Боеинга 737 и Аирбуса 32с до Боеинга 747 и 777.
У складу са потребама и ширењем компаније велики број кандидата је своју летачку каријеру наставио у самом Принце Авиатиону. Тако основу летачког колектива чине капетани/инструктори који су своје прве летове направили управо у Принце школском центру.
Linx Авиатион
Цена школовања: 40.000 евра
Трајање курса је годину и 6 месеци. Linx Авиатион ФТО (Flight Траининг Органисатион) је Центар за обуку ваздухопловног особља регистрован и одобрен код Директората Цивилног Ваздухопловства Републике Србије још од 2005. године када је започео свој рад под именом “Пеликан Airways”. Студентима ће бити на располагању ЦБТ (Цомпутер Басед Траининг), електронске књиге и интерактивна предавања. Овај систем омогућава да студент проведе само 10% свог времена у учионици уз опцију консултације уживо са професорима.
Већина инструктора су доктори наука и предавачи на Саобраћајном и Машинском факултету док је неколицина предавала и у школском центру Јат Airwaysa. Теоретска настава слуша се у просторијама школе на Новом Београду. Инструктори летења су искусни професионални инструктори летења са вишедеценијским искуством између 5.000 и 10.000 сати налета.
Симулатор: ФНТП II Елите 812
Аеродроми: Лисичји Јарак (LYBJ) за почетну обуку, аеродром Београд (LYBE) за ноћно летење и ИЛС прилазе као и аеродром Батајница (LYBT) за инструментално летење.
Сарадња са авиокомпанијама: Linx Авиатион обезбеђује опцију неопходног стажирања за студенте који се одлуче за стицање инструкторског рејтинга. Школа сарађује са компанијама Аир Explore и Аир Пинк у којима је неколико кандидата до сада већ нашло запослење. Неколико студената школе Linx Авиатион запослило се и у компанији Аир Сербиа.