Михајловић: Грађани су најмање криви за изградњу без дозволе
БЕОГРАД - Потпредседница владе и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић најавила је да ће у мају Влада Србије донети посебан закон који ће омогућити да се у што краћем року легализују сви нелегално изграђени објекти.
"У Србији има око 1,5 милион бесправно изграђених објеката и нови закон ће омогућити да се у што краћем року легализује све што се може, уз минималну цену и један документ", рекла је Михајловић.
Према њеној оцени, јасно да је већина грађана градила без дозволе и они су најмање криви, а одговорност лежи на локалним самоуправама и држави.
"Свако одлагање легализације вуче са собом оно следеће, да ће се правити нови нелегални објекти", упозорила је министарка грађевине.
Михајловић је, међутим, упозорила да оног тренутка када се линија подвуче, ако неко крене да гради "само пола метра без грађевинске дозволе", тај објекат ће бити срушен.
Говорећи о примени новог Закон о планирању и изградњи, Михајловић је нагласила да не постоји ниједан оправдани разлог да се од 1. марта не почне са применом тог закона, указујући да су градови ти који по закону морају да одобравају сва неопходна документа за издавање грађевинске дозволе. Михајловић је рекла да примена Закона о планирању и изградњи за локалне самоуправе значи отварање нових радних места, "неке нове кранове у њиховим градовима и општинама", а самим тим и бољи живот грађана што је, свакако, циљ сваког градоначелника и председника општине.
Уз подсећање да је грађевинска индустрија Србије учествовала са четири одсто у БДП-у земље, што је најниже у региону, Михајловић је рекла да је циљ владе да гарђевинска индустрија до 2020. године учествује са близу седам одсто у БДП-у земље, што је просек земаља Западног Балкана. Грађевинарство у Србији тренутно стоји, јер је годинама уништавано и аутоматски због тога нема отварања нових радних места, казала је министарка и предочила да грађевинарство вуче привредни развој земље.
Михајловићева је поновила да ће најзначајнији инфраструктурни пројекат у 2015. бити изградња Коридора 10, који треба да буде завршен до краја 2016. године и потврдила да Србија због кашњења изградње те саобраћајне магистрале годишње губи око 30 милиона евра, јер се већина транзитног саобраћаја сада одвија преко Румуније и Бугарске, уместо кроз насу земљу. Међутим, Михајловићева сматра да ће се транзитни саобраћај вратити преко Србије, када буде завршен Коридор 10, јер је пут кроз нашу земљу најкраћа деоница на путу од Истока према Западу Европе.
Што се тиче изградње Коридора 11, Михајловићева је рекла да ће деоница до Златибора бити завршена у року, а тренутно се воде преговори о изградњи деонице према Црној Гори, која је узела кредит од Кине и ради свој део тог коридора, напомињући да ће се Коридор 11, назван "Јонско-јадрански кридор" или "плави коридор", спојити и са Албанијом.