МИХАЈЛОВИЋ: Постављамо железницу на прави колосек
БЕОГРАД - Потредседница Владе и министарка грађевине, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић најавила је данас да ове године неће бити отпуштања радника у Железницама Србије, које су подељене на четири посебна предузећа, као и да ће у 2016. бити направљена студија која ће показати да ли има вишка запослених.
У српским железницама тренутно има 16.941 радника, а оне су 2. јула подељене на четири посебна предузећа: за превоз робе, путника, инфраструктуру и холдинг.
Михајловић је рекла новинарима уочи састанка са менаџментом, радницима и синдикатима српских железница да ова влада поставља железницу на прави колосек, као и да је подела обављена на време односно да је било и предвиђено да железнице имају посебна предузећа 2. јула, а не 1. јула, што је био први велики корак у реформисању железничког система.
"Ове године неће бити никаквог отпуштања радника у смислу да ће бити вишка запослених, једино што може да се деси је природни одлив у 2015. години", рекла је она.
Према њеним речима, тек након израђене студије, која ће бити готова следеће године, можемо причати о било каквом вишку, ако га буде и колико.
Михајловић је поручила да нико на Железници неће остати без радног места а да пре тога није обезбеђен социјални програм, који ће бити финансиран када се заврши студија из ИПА програма 2016.
"Свака бројка (о отпуштању) и све што смо могли да чујемо у претходном периоду су произвољне оцене, јер никаква анализа није направљена", нагласила је Михајловић.
Она је рекла да ће се предузеће АД Железница бавити озбиљним питањима, попут решавања дугова и других проблема из претходног периода.
Михајловић је похвалила руководство Железница које заједно са министарством спроводи реформу истакла да је циљ трансформације да добијемо ефикаснију железницу чију возови иду већом брзином.
Према њеним речима, у року од шест месеци ће бити расписан конкурс за избор директора железничких предузећа, док су сада на њиховом челу в.д. директори. "Не ради се реформисање ради реформисања, већ пре свега да имамо одређене резултате колико још наредне године", нагласила је потпредседница владе.
Министарка је рекла да је вредност постојећих пројеката на Железници 1,5 милијарди евра, као и да ће ускоро бити започет нови пројекат градње нове брзе пруге од Београда до Будимпеште.
"Студије су завршене и 15. јула у Будимпешти ћемо се договорити са Мађарима и Кинезима и усвојити заједничку студију и затим крећемо у разговоре о начину финансирања", рекла је Михајловић.
Генерални директор Железница Србије Мирослав Стојчић је рекао да је реформа железница тек на почетку и да ће оне тек бити модернизоване, када је реч о инфраструктури, возовима и кадровима.
Стојчић је казао да се реструктурирање железнице радило још 1991. године и да је то сложен посао, као и да је ово први пут да је нешто конкретно и урађено.
Прочитајте и: