ПОДМУКЛИ ТРГОВЦИ: Да ли знате зашто се женама половни аутомобили продају чак 40 одсто СКУПЉЕ?!
Драстичне разлике у ценама мушких и женских производа.
Разлике у ценама производа су видљиве још од малих ногу - очигледне су разлике нпр. у ценама играчака за девојчице и за дечаке. Ако је нешто розе, већа је шанса да ће бити скупље, чак и ако је према свим особинама идентично производу плаве боје.
Уколико желите да знате шта то према новом закону послодавац неће смети да пита жену - кликните ОВДЕ.
Њујоршка Агенција за права потрошача упоредила је цене готово 800 производа који имају варијанте за жене и мушкарце, тачније готово су идентични по свему осим по паковању које је усмерено према одређеном полу, те је открио да цене зависе од циљаног пола. Контролишући квалитет, открили су да су слични производи у просеку седам одсто скупљи ако су намењени женама или девојчицама.
"Двострука подмуклост"
Џули Менин, која је покренула истрагу, тврди да бројеви указују на лукав облик полне дискриминације, а још је горе кад знате да на сваки долар плате који добије мушкарац, жене добију 79 центи.
- То је двострука подмуклост која се не догађа само у Њујорку. То можете видети ако прођете кроз мушке и женске делове продаваоница широм земље - каже Менин, а ми бисмо додали да ситуација није нимало другачија ни у Европи.
Након што су у познатом америчком трговачком ланцу Таргет уочени идентични дечји скутери за девојчице и дечаке, при чему је ружичасти коштао 49,99 долара, а црвени за дечаке 24,99, када је затражен коментар надлежних из продавнице, одмах су променили цене, изјавивши да су цене биле грешке. Али иста ситуација се може наћи и код много других играчака.
Истраживање из Њујорка је обухватило играчке, одећу за децу и одрасле, производе за хигијену и за домаћинство. Показало се да се највећа несразмерност крије у производима за негу косе. Жене плаћају просечно 48 одсто више за шампоне, балзаме и гелове.
Генерално женски производи су скупљи у 42 одсто случајева, док су мушки скупљи у тек 18 одсто категорија (рецимо, дечји веш је скупљи за дечаке).
Женски дезеодоранси 30 одсто скупљи
Женски дезодоранси пак коштају око 30 одсто више, иако је једина разлика мирис. Подизање цена с обзиром на то ко су потрошачи није никаква новост. Погледајте само цене фризерских услуга, које нису тек однедавно драстично различите за мушкарце и жене, чак и кад је реч о подједнако краткој или дугој коси.
Све док судови то нису забранили, у Европи су осигуравајуће куће наплаћивале више женама само зато што, у просеку, живе дуже. А иако у САД постоје закони према којима се услуге не смеју различито наплаћивати с обзиром на пол, трговци проналазе креативне начине како то избећи и наплатити женама више.
Женама скупље наплаћују аутомобиле
Кад смо код стереотипа, једно истраживање је показало да ће при куповини половног аутомобила, жене исти аутомобил платити чак 40 одсто више од мушкараца, јер продавци подразумевају да се жене не разумеју у аутомобиле.
Главни разлог зашто жене плаћају више могао би се крити у чињеници да су оне обично спремне платити и више за нешто што желе од мушкараца. Али треба схватити да произвођачи и продавци искоришћавају ту чињеницу и целу (велику) групу људи.
Зато, ако сте жена, слободно испробајте мушке верзије омиљених производа. Врло вероватно уопште нећете приметити разлику, осим у новчанику, пише "Вашингтон пост".