УСПЕШНА АГРО ГОДИНА: Расте продаја производа Викторија групе на домаћем и иностраном тржишту
Према консолидованим резултатима пословања у периоду од септембра 2014. до августа 2015. године, тзв. агро години, Викторија група приходовала је од продаје преко 380 милиона евра, што је 15 одсто више у поређењу са претходном агро годином. Раст су забележиле и домаћа и продаја на иностраним тржиштима, при чему је извоз генерисао преко 40 одсто прихода од продаје.
Оперативна добит (ЕБИТДА), увећана је за 10 милиона евра, односно за трећину, као резултат боље искоришћености фабричких капацитета, смањења трошкова производње, повећања продаје, али и рекордног откупа уљарица као важног предуслова на почетку агро године. Фабрике Сојапротеин и Вицториаоил, компаније чланице Викторија групе са најбољим перформансама, прерадиле су укупно 500.000 тона уљарица – соје, сунцокрета и уљане репице.
„Различити фактори отежавају пословање у пољопривредно-прехрамбеном сектору како у земљи тако и у региону, али и у таквим условима постижемо стабилну производњу и у континуитету обезбеђујемо сертификовани квалитет према европским стандардима. Инвестиције у енергетску ефикасност и реконструкцију и проширење појединих производних линија омогућиле су коришћење пуних прерађивачких капацитета наших фабрика. Један од ефеката је и ширење извозних активности, што нас је позиционирало као највећег нето извозника прехрамбено-прерађивачке индустрије. У овој агро години очекујемо даљи раст продаје. Иако је започињемо са последицама овогодишње суше и скупљом сировином већ смо обезбедили количине за максималне капацитете Сојапротеина и Викторијаоила. Настављамо са оријентацијом на тржиште региона и тржиште ЕУ, као и са производњом и пласманом производа вишег степена прераде“ – саопштио је Извршни одбор Викторија групе.
Сојапротеин је у агро години 2014/15. остварио приходе од продаје у вредности 113,3 милиона евра. Уз раст продајних резултата од 15 одсто, повећање ефикасности у производњи довело је и до пораста ЕБИТДА за 62 одсто, и она сада износи 16,1 милиона евра. Традиционално добри резултати постигнути су у продаји текстурираних сојиних протеина, сегменту у коме Сојапротеин већ годинама држи преко 50 одсто удела на европском тржишту, при чему се наставља фокус на производе вишег степена додате вредности и сојине протеинске концентрате.
Приходи од продаје уљаре Вицториаоил износе 141,6 милиона евра, што је 32 одсто више у поређењу са претходном агро годином. Извоз је забележио раст од 16 одсто, тако да чини 41 одсто укупне вредности продаје. ЕБИТДА је, са увећањем од 40 одсто, премашила 15 милиона евра. Остварена је рекордна продаја флашираног сунцокретовог уља од близу 90 милиона литара, а пратила ју је одлична продаја сировог сунцокретовог уља.