РАДИ СЕ НА ТОМЕ: Ускоро ће батерије трајати много дуже
Јаке батерије могу бити кључ развоја...
Када је професор Акира Јошино развио нову батерију за технологију у својој лабораторији почетком 1980-их година, није мислио да ће имати велики значај. Креирао је како би се користила за видеокамере од осам милиметара.
Ових дана ближи смо стварању литијум-јонске батерије која ће служити за пуњење мобилних и друге електронике, од електричне четкице до електричних скутера. За свој успех Јошино је награђен Нобеловом наградом у области хемије.
Упркос напретку, чак и најнапредније литијум-јонске батерије могу похранити само делић струје сличне тежини бензина или млазног горива, а то ограничава амбиције за још мање и лакше уређаје и амбициозније пројекте као што је авион с електричним погоном.
-Батерије морају напредовати, има доста занимљивих приступа, а SSD батерија је, мислим, обећавајућа", рекао је Јошино.
SSD батерија може похранити 50 пута више енергије од литијум-јонске, тврди извршни директор компаније Солид Power Доуглас Campell. Оне су стабилније, а у овим батеријама је гел унутра, а електролит може сагорети. У 2016. години Самсунг је повукао 2,5 милиона уређаја Galaxy Ноте 7 након што су се запалиле због литијум-јонске батерије. SSD батерије мењају тај гел мање запаљивим крутим полимером или керамиком.
КАД НЕ РАДЕ ФЕЈС И ИНСТАГРАМ: Људи се жале на Твитеру
ГЕЈМЕРИ ТРЉАЈУ РУКЕ: Ово је 10 најишчекиванијих игара у 2020
НЕМОГУЋЕ: ОВАЈ виртуелни модел има више пратилаца него БЕОГРАД становника
Али батерије које је развила Cambpellova фирма још увијек захтевају литијум у својој металној форми и то је проблем јер је то тешки метал с којим се треба радити. Други проблем је што се литијум још не прави на индустријском нивоу па би његово прикупљање у довољним количинама могло бити отежано.
Упркос тим бригама, остварен је напредак SSD батеријама у истраживању и развоју технике масовне производње. Професор Јошино сматра како је потребно још 10 година да SSD батерија буде конкурентна литијум-јонској у цени.
Али рад на овим батеријама не престаје. Калифорнијска компанија Сила Nanotechnlogies развија литијум-јонске батерије које могу потенцијално побољшати густоћу енергије за 40 посто. То чини заменом графитних анода (дела акумулатора у којем је проток струје) са силиконом.
Боља густоћа батерије могла би да направи разлику у начину на који живимо. Авиони испусте 500 милиона тона ЦО2 у атмосферу сваке године. С бољим батеријама авиони би могли да користе чисту енергију, а на путу смо те револуције.
Канадска компанија Харбоур Аир у марту би требала да постане прва електрична авионска компанија на свету.