Тријумф једног од најупечатљивијих издања EXIT фестивала!
Након четири дана и ноћи завршен је EXIT фестивал, кроз чије је капије од 7. до 10. јула прошло више од 200.000 посетилаца. Фантастични концерти, импресивни DJ сетови и ретко виђена енергија којом су исијавали и публика и хеадлинери, попут великих Ницка Цавеа и Цалвина Harrisa, подигли су лествицу фестивалског доживљаја који са Петроварадинске тврђаве носе посетиоци из преко 100 земаља света.
EXIT је продукционо и жанровски направио неколико корака напред, што се јасно видело на највећим фестивалским бинама и зонама. Невероватни утисци које су главне звезде, као што су Iggy Азалеа, Сепултура, Борис Brejcha и АРТБАТ поделиле са фановима, али и чињеница да је EXIT по први пут имао домаћег хеадлинера, Ану Ђурић Констракту, потврдили су да су претходна четири дана јула донела једно од најупечатљивијих издања у Exitovoj историји.
EXIT 2022 отпочео је двојаком церемонијом отварања којима су приказана две посебне стране фестивала. Свечаним отварањем на Pachamama бини симболичним пуштањем 22 голубице и откривањем инсталације „Yellow Субмарине“ на Дунаву јасно су демонстриране вредности на којима фестивал почива – поруке мира послате су у свет са Петроварадинске тврђаве. Другу страну донела је традиционална церемонија у поноћ уз ватромет на Главној фестивалској бини.
Током четири фестивалске вечери Петроварадинском тврђавом ходало је и плесало више од 200.000 чланова EXIT племена, уз више од 1.000 извођача који су наступали на преко 40 фестивалских бина и зона. Енергетски набијена Главна бина варирала је од најинтензивнијих емоција, ода љубави и трагедије које је донео један једини Ницк Цаве са својим Бад Сеедсима, затим спектакла најтраженијег продуцента и Ђ-а данашњице Цалвина Harrisa, ватрене хип хоп диве Iggy Азалеа, хитмејкера Афројацка, Jaxa Јонеса, Алока, Јоела Corryja и најжешћег гитарског звука бразилске сензације Сепултура, финског Блинд Channela и алтернативог белоруског састава Molchat Дома. Сва ова велика имена спакована су у четири фестивалске ноћи на само једној, Главној бини, а четврте вечери EXIT фестивал донео је још један историјски моменат – Ану Ђурић Констракту као прву домаћу хедлајнерку Маин Стагеа у историји фестивала. „Космички се поклопило да смо први домаћи хедлајнер на Маин Стагеу икада, зато што смо ’нобл’“, рекла је Констракта хиљадама фанова.
Храм најквалитетнијег електронског звука, мтс Данце Арена, окупила је великане данашњице, као што су Борис Brejcha, Степхан Бодзин, Адам Beyer, АРТБАТ, Honey Дијон, Мацео Plex, Блонд:Исх, Анфиса Letyago, Реиниер Zonneveld, Монолинк, Сатори, Денис Султа, Mathame, а сви су до раних јутарњих сати размењивали енергију и ритам са традиционално најмногобројнијом публиком ове бине. Visa Фусион Стаге донео је, како само име каже, фузију жанрова, нових и старих генерација, домаћих и регионалних извођача попут бендова Параф, Јокер Оут, Бркови, Артан Лили и Orthodox Целтс и јаких интернационалних имена међу којима Marky Рамоне и Ноисиа.
EXIT фестивал продукцијски је подигнут на досад највиши ниво, уз најквалитетнији soundsystem и преко 40 бина и зона, а чак три стејџа унапређена су у односу на претходне године – нови, већи простор и капацитет сада пружају Ганг Беатс, Но Слееп Нови Сад и Pachamama бина, свака специфична на свој начин.
На овогодишњем Exitu представљена су два специјална showcase-a – Бацк То The Футуре на Главној бини, концепт који је донео рап battlove младих треп звезда у успону и легенди хип хопа на нашим просторима и World Мусиц Балканс (WOMBA) showcase на Pachamama бини, посвећен примарно традиционалној музици балкана у фузији са популарним музичким жанровима. Под окосницом Роцк @ EXIT наступао је и култни панк састав Exploited, који је померио Explosive бину. Но Слееп Нови Сад бина постајала је из ноћи у ноћ подијум различитих култних светских клубова – берлински Watergate уз Адану Twins и Степхана Јолка, Фабрик Мадрид са Аиродом и Индиром Paganotto, паришки ундергроунд Possession уз поставку Dax Ј, Хецтор Оакс, Парфаит, као и Лифе анд Death showcase уз Герда Јансона и Stellarcompanion.
Спиритуална и духовна страна фестивала ојачана је већ у среду на генералној проби мтс Данце Арене, а утврђена на новој, већој локацији Pachamama бине, уз мелодије музике нове свесности и традиционалне музике Балкана и поглед на Дунав, читав Нови Сад, најлепше заласке сунца и ноћи, уз поруке мира, емпатије, љубави, солидарности и заједништва постављених широм Петроварадинске тврђаве.