Омаж или ЦИНИЧНА обрада? Како је КОНСТРАКТА постала "Евровизијска" Марина Абрамовић
"Беовизијски дарк хорс" - Ана Ђурић Констракта освојила је срца целе Европе својим наступом који неодољиво подсећа на перформанс светски признате уметнице Марине Абрамовић.
Ова недеља протиче у знаку "Песме за Евровизију". У претходне две полуфиналне вечери на бини су се преплитали концепт, класика, минимализам, кемп, кич и свашта још по нешто. Било је оних који су играли на увек сигурну карту једноставности, па су заузели централни положај бине и пустили своје вокале, али било је и оних који су тотално померили границе стандардног стејџ перформанса. Свако од њих максимално се потрудио да своју идеју пренесе што квалитетније и бар на тренутак "купи" пажњу публике.
Многи од њих били су веома успешни у својим подухватима, али вечерас када нас очекује вече одлуке ко ће бранити боје Србије у Малмеу, потеже се главно питање, шта изабрати? Србе, очекује тежак задатак, потребно је изабрати између патриотизма, концепта, снажне поруке и вансеријског вокала.
"У његовој самртној постељи..." - Воја Брајовић открио како су протекли последњи дани тешке болести Драгана Николића
Омаж Душану Ковачевићу и Богдану Диклићу у филму "Јорговани": Иван Босиљчић "убацио" реплику из култног остварења
Одложено емитовање серије "Сабља": У званичном саопштењу откривен разлог доношења одлуке
Неколико година уназад Србија, се осмелила и изашла из неких стандардних оквира, па су представници били помало ексцентричнији од оног што смо навикли. Врата ка таквом представљању у Европи свакако је отворила Констракта. Беобизијски "дарк хорс", појавила се у Торину и освојила срца целе Европе, те се пласирала на високо 5. место.
Њен перформанс и песма "Ин цорпоре сано", изазивала је лавине и лавине коментара, али на крају подршка и позитивни утисци однели су примат.
Подсетимо се, када су критичари видели овај перформанс Ане Ђурић Констракте отворила се дискусија да ли је у питању неки вид омажа Марини Абрамовић.
Марина је пре 45 година извела перформанс "Уметност мора бити лепа, уметница мора бити лепа" где агресивно чешља косу и пасивно-агресивно изговара те речи. Инспирација јој је био новински чланак који је коментарисао њен велик нос и чупаву косу.
- Ако би уметница налакирала нокте или се нашминкала, не би је схватили за озбиљно", рекла је Марина Абрамовић тада.
Наша књижевница Мирјана Бобић - Мојсиловић, гостујући у подкасту "Гравитација", дотакла се управо ове теме, изнела критике на рачун Абрамовићеве, те упутила комплимент Констракти.
- Неко ће рећи да је креативно Дожа Кет, Лејди Гага или Марина Абрамовић, ја у томе видим нешто сасвим друго. Видим разарање идеје о лепом племенитном и узвишеном на коме почива, не само естетика него и етика ове цивилизације. За мене то није уметност и ја мислим да је то једна апсолутно ужасавајућа пропаганда. Њен рад на пример, "Артист из Презент", врло шармантно и цинично обрадила је Констракта у оној песми "уметница мора бити здрава". Њен рад је био тотално цин пројекат за контролу ума да видимо шта сад можемо да урадимо 30 година после оно Мајнд Контрол МК Алтра програма. Сада је добила, од Рокфелера, Ротшилда и Сороша 5 или 12 милиона нечега да седи и да 100 хиљада људи прође и седи поред ње и падају у транс а госпођи само ради таксиметар. - рекла је Бобић - Мојсиловић у подкасту и поприлично оштро поткачила светски признату Марину Абрамовић.
Наиме, перформанс којег се књижевница дотакла, "Артист из Презент", тумачи се као јединствена синтеза физичке и емоционалне присутности, потичући посматраче да заронимо дубоко у суштину људског искуства. Кроз ту интимну интеракцију с публиком, Абрамовић је демонстрирала снагу једноставности и тишине, отварајући простор за дубоке емотивне рефлексије и повезаност која надилази језик и конвенционалне умјетничке форме.
Србија Данас