Упоредиле плате српска оперска дива и кафанска певачица: Једна признала да је зарадила 700.000, а шта мислите која?
На једној Фејсбук страници освануо је разговор Милке Стојановић и једне кафанске певачице са почетка седамдесетих година прошлог века.
Милка Стојановић, покојна оперска певачица, тада се нашла у кафани са једном "својом колегиницом" која је певала по кафанама, а онда су упоредиле своје зараде.
Снимак је убрзо почео да се шири друштвеним мрежама, као и реакције да није много тога променило.
- Баш би ме занимало да знам колико ти месечно зарађујеш? - обратила се Милка сада непознатој дами.
- Добро зарадим, плата ми је скоро 200.000 - рекла је кафанаска певачица, на шта је Милка додала да имају слична примања, а онда је певачица додала:
- Понекад се погодим и за 100.000 - након чега је оперска дива закључила да има и више од ње.
Милка је појаснила како су се у то време делиле плате у опери, као и да је она у то време била најплаћенија међу колегама.
- Код нас постоји један систем, али 250.000 је највећа плата, углавном зависи од репертоара и тежине дела.
Међутим, кафански певачи и тада су највише новца зарађивали од бакшиша.
- Сада када смо радили у Смедеревској Паланци, добили смо бакшиш око 700.000 хиљада - додала је певачица, док је оперска дива била одушевљена овом цифром.
Милка Стојановић рођена је у Београду 1937. године. Паралелно са студијама светске књижевности, похађала је оперски студио у коме је учила певање код Зденке Зикове, а усавршавала се и код Зинке Кунц, звезде Метрополитен опере, као и код проф. Ди Луга из миланске Скале.
Дебитовала је у улози Амелије у Вердијевом "Балу под маскама".
Дебитовала је 1960. у Народном позоришту, а од 1967. била је неколико година у Метрополитен опери у Њујорку. Касније је поново била у Народном позоришту, до 1993. године.
Наступала је на свим оперским сценама бивше државе, те на бројним фестивалима, као и на свим значајним оперским сценама света. Отпевала је готово све најзначајније улоге репертоара драмског сопрана. Учествовала је у првом извођењу у Србији Вердијевих опера "Набуко" и "Атила", као и Белинијеве опере "Норма" којим је отворена зграда Народног позоришта после обнављања 1966. године.
Добитница је најугледнијих признања код нас и у иностранству. Часопис "Опера News" из Њујорка доделио јој је награду "Голден Воице", на основу мишљења стручне јавности и оперске публике, чиме је сврстана у четири најлепша гласа 20. века.
Интернационални биографски центар у Кембриџу уврстио ју је 1997. године у енциклопедију "Ко је ко у музици". Примадона Милка Стојановић, сврстана је међу сто најбољих музичара света.
Била је удата за оперског певача Живана Сарамандића. Ујак јој је био Бранислав Војновић, управник Народног позоришта 1935-1939. Њена сестра је чувена уметница Загорка Стојановић.
Преминула је 1. септембра 2023. године.