Редманов рафални џез у славу повратка у Београд после 10 година
Енергија на максимуму, штедња на минимуму.
- Задовољство је вратити се у ваш прелепи град. Изгледа као да је прошло десет месеци, али је заправо пролетело скоро десет година од како сам последњи пут био овде – поручио је публици амерички саксофониста Џошуа Редман након уводне нумере синоћ у Сава центру на претпоследњој вечери 33. Београдског џез фестивала (БЏФ).
Вече љубави, романтике и џеза на 33. БЏФ-у
А прву композицију започели су на "три-четири" и исто је тако и завршили. Редман и његове колеге, контрабасиста Рубен Роџерс и бубњар Грегори Хачинсон, кренули су одмах у узбудљиву, брзу али сигурну "вожњу" уз рафалне импровизације, не штедећи се нимало. Спреман као и увек да "зарежи" у саксофон, Американац се у заносу увијао под налетом својих соло канонада.
Убрзо су он и екипа показали и да њихову моћну енергију могу да укроте и преточе у баладу "Други састанак". Али само до прве раскрснице где су бирали да крену пут нових енергичних импровизација.
- Композиција има пригодан назив за ову прилику. Надам се да ће бити и трећег састанка, од вас зависи. Обећавам вам да ће бити нека фина вечера, уз добро вино – ласкао је Редман публици шалећи се, а она му је узвраћала аплаузом.
А онда је саксофон повео бенд у жестоку нумеру "Интервал траининг", која, како је рекао Американа, говори о интервалима у музици, али је инспирисана и снимцима напорних фитнес вежби – таман да Редман поново "заурла" у свој инструмент, као да је у теретани и да жели да из себе извуче максиму. И тако изнова и изнова у нове јурише до краја концерта, али и нова одобравања публике која су музичаре вратиле на бис.
Пре америчког трија, публици се представио састав норвешког контрабасисте Матса Ејлертсена. Они су представили шаролик материјал са албума "Рубикон" који може да буде адекватна позадина за неки узбудљиви трилер са љубавним и хорор елементима. Често су мењали атмосферу, свирајући на моменте сентиментално и меланхолично, градацијски појачавајући интезитет и напетост, а на моменте прелазећи у фри-џез импровизације са упечатљивим рокерским финалима. Снажним рифовима су полако доводили композицију до врхунца.
БЏФ се затвара вечерас наступом још једне америчке звезде, саксофонисте Донија Мекаслина, такође у Сава центру од 19.30. Последњу реч на овогодишњој смотри џеза имају српска певачица Сања Марковић и пијаниста из Хрватске Матија Дедић. Они свирају од 23 сата у сали Американа Дома омладине.