10 ЛЕГЕНДИ Совјетске Авијације - Ово су најбољи цивилни авиони у историји Руског ваздухопловства
Совјетски је Савез произвео много изванредних путничких авиона који су били у широкој употреби и код куће и у иностранству. Данас, након дуге странке коју је узроковао пад СССР-а, Русија обнавља добру стару традицију изградње авиона.
1. Ан-2
Истински ветеран. Једномоторни двокрилац Ан-2 се производио од 1947. године, а Кина га производи и данас. Ан-2 се активно користи у пољопривреди, летачким спортовима и путничком авио превозу. С више од 1500 авиона који се у Русији данас користе, овај авион чини око 90% сектора малог авио превоза у Русији, а међу стручњацима је познат као "вечни изазов".
2. Ил-18
Ветеран совјетске и руске цивилне авијације. Ил-18 је као путнички авион у употреби био више од 40 година, а још увиек служи војсци. Пилоти су га јако волели јер је био поуздан и једноставан за коришћење. Путници су, пак, волели његов широк и удобан интеријер.
3. Ил-62
Ил-62 је био први совјетски дуголинијски путнички авион дизајниран за међуконтиненталне летове. Када се први пут винуо у небо 1963. године, био је то највећи путнички авион на свету. Данас је већина оператера Ил-62 широм света престала користити овај авион за комерцијални превоз путника.
Међутим, Северна Кореја још увек користи ове зракоплове, а један од њих служи као председнички авион председника земље Кима Јонг-уна.
ЕКОЛОШКА КАТАСТРОФА - "Проклето" српско језеро пресушило, са његовог дна изронили ЦРКВА И ГРОБОВИ (ВИДЕО)
Мађарски премијер којем је ЧАСТ БИЛА ПРЕЧА ОД ЖИВОТА: Убио се након што је нацистичка Немачка НАПАЛА ЈУГОСЛАВИЈУ
"Ако се баве цензуром Балканске међе, онда имају ВЕЋИХ ПРОБЛЕМА ОД БРЕГЗИТА" Милош Биковић УКОПАО Британце
4. Јак-40
Дизајниран почетком 1960-их, Јак-40 је постао први авион на турбомлазни погон за локалне авио превознике у Совјетском Савезу и на свету. Није имао одељак за пртљаг, па се сав пртљаг испоручивао током слетања те се чувала у посебном одељку.
5. Ту-144
Заједно с Цонцордом, Ту-144 је био један од два надзвучна транспортна авиона која су стављена у употребу. Први је лет извршио 31. децембра 1969., месец дана раније од свог европског колеге. Због високе цене и непоузданости, пројект Ту-144 је напуштен.
Међутим, НАСА је авион користила за истраживање надзвучности. Американцима је совјетски авион био дражи од еуропског, јер је био бржи: 2300 км/х према 2150 км/х.
6. Ту-154
Ту-154 је с 1026 јединица био најпроизвођенији совјетски линијски путнички авион. С брзином од 850 км/х био је један од најбржих у Совјетском Савезу. Данас се у путничком промету користи само један Ту-154 (користи га авио превозник АЛРОСА Аирлинес у Сибиру), док 18 авиона користи војска.
Нажалост, Ту-154 је био укључен у неке од најгорих авионских трагедија. 1985. је учествовао у највећој несрећи у историји совјетског авио транспорта, када се Ту-154 са 200 путника срушио у Узбекистану. А 2010. се пољски Ту-154 који је превозио државни врх, укључујући председника Lecha Kaczyńskog, srušio у близини Смоленска.
7. Ил-86
Са 106 јединица, Ил-86 је био најпроизвођенији широкотрупни млазни путнички авион у СССР-у. "Совјетски аирбус" је могао примити 350 путника. Планови за модернизацију Ил-86 према којим би се капацитет повећао на 450 седећих места никада нису угледали светло дана.
За ЕЛИТНУ ПРОСТИТУЦИЈУ ТРАЖЕ И ДИПЛОМУ?! Мири стигла СРАМНА ПОНУДА за посао!
ЂАКЕ У СРБИЈИ ОД СЕПТЕМБРА ЧЕКА НАЈВЕЋА ПРОМЕНА ИКАДА Ово је ново правило!
"Оправдавали сте да нас убијају, а сада вам смета филм!" Кубура одбрусио Британцима због "Балканске међе"
8. Ил-96
Ил-96, односно његова модификација Ил-96-300ПУ, данас служи као руски председнички зракоплов. Опремљен је халом за ручавање, тушевима, тоалетима за ВИП госте, па чак и спортском двораном.
9. SSJ-100
Сухој Суперјет 100 је био први линијски путнички зракоплов дизајниран у Русији након пада Совјетског Савеза. Његов је главни оператер данас, након Русије, мексичка авио компанија Интерјет с 22 авиона SSJ-100.
10. МЦ-21
Овај је најсвежији руски авион, свој први лет извршио 2017. године, а његова ће масовна производња бити покренута ове године. Према речима његових твораца, Иркут МЦ-21 се може такмичити с модерним ускотрупним Аирбусевима и Боеинговима.