Нема благих казни: Прекорачење брзине ће вас коштати дозволе
Строжији закон
Казна за прекорачење брзине у насељеном месту за 20 или 30 километра на час требало је да буде 10.000 динара без казнених поена и забране управљања возилом. Међутим овај предлог није усвојен, па од 3. априла они који возе 70 или 80 на сат, уместо дозвољених 50 у насељеним местима, мораће да плате наведени износ, а остаје да ће за тај прекршај добити четири казнена поена и забрану управљања од месец дана.
Прочитајте и:
Још једна од измена односи се на рок од осам дана колико су возачи раније имали да плате прекршај у пола мање. По новом, уколико пун износ казне не плате у том року, мораће да иду на суд.
Директор Комитета за безбедност саобраћаја Ненад Окановић поздравља одлуку надлежних.
Данас почиње упис ЂАКА ПРВАКА: Родитељи, ако нисте почели на време са припемама, имаћете ПРОБЛЕМА
- Добро је што су Влада и посланици препознали потребу да се за прекорачење у насељу преко 20 километра на час ипак изричу казнени поени и забрана управљања јер онај ко вози 80 километра на час кроз насеље не даје ни најмању шансу пешаку или бициклисти да преживи судар са возилом.
Револуционарна промена: ЕЛЕКТРОНСКИ РЕЦЕПТ наредних месеци у целој Србији
- Велики број несавесних возача се обрадовао најави укидања поена и забране јер су спремни да возе 80 на сат у насељу и да за то плате само новчану казну. Да је таква измена усвојена, готово сигурно бисмо имали повећање броја тешких саобраћајних незгода у насељима - наглашава Окановић.
Окановић сматра да је потребно извршити додатни притисак на градове и општине да подигну ограничења на путевима у насељу, на којима је безбедно возити брзинама већи од 50 километра на час.
- То градови по закону могу да ураде. У закону се и до сада по насељем подразумева изграђени простор са објектима. То значи да, примера ради, мостови нису насеље и на њима безбедност није угрожена кад возачи возе брже од прописаних 50 километра на час, само не смеју да возе брже од 80.
- Али опет их је саобраћајна полиција због тога често кажњавала. С друге стране, много већа опасност је када, рецимо, возач иде 80 на сат у Улици Димитрија Туцовића у Београду, где имате пешаке и стамбене објекте - објашњава директор Комитета за за безбедност саобраћаја.
Данас почиње упис ЂАКА ПРВАКА: Родитељи, ако нисте почели на време са припемама, имаћете ПРОБЛЕМА
Професор на Саобраћајном факултету Милан Вујановић такође је дигао глас против блажих казни за прекорачење брзине у насељу. Он је упозорио да је наука доказала да приликом судара при брзини од 80 километра на час нема преживелих пешака, а да при брзини од 50, колико је ограничење у насељу, гине 40 процената пешака.
Скандал у Пироту: Комуналци забетонирали рупе у дрвећу
- Смањењем казне покварили бисмо све што је било добро у закону, а ништа не бисмо постигли - истиче Вујановић.