ПРВИ ЧОВЕК СРПСКЕ АТИНЕ ПОСЛАО СНАЖНУ ПОРУКУ: У Нови Сад се људи враћају - Српска Атина препозната као ИТ сектор
Градоначелник Новог Сада Милан Ђурић изјавио је да је Српска Атина један од ретктих градова којем се гради три моста истовремено.
Он је говорио и о Дану града који је обележен протекле седмице.
Слобода Новог Сада откупљена од Марије Терезије за 80.000 форинти
ВАТРОГАСЦИ ЗАТЕКЛИ ЈЕЗИВ ПРИЗОР НА ПРУЗИ НОВИ САД-БЕОГРАД: На камиону гореле гуме, а унутра било БЕЖИВОТНО ТЕЛО!
Председник Вучић данас обилази радове на деоници брзе пруге Нови Сад-Суботица
Градоначелник Ђурић са представником компаније ЦРИЦ о изградњи брзе пруге Нови Сад-Суботица: Град Нови Сад је на располагању за сваки вид подршке овом важном националном пројекту
Ђурић који је преузео градоначелничку палицу од Милоша Вучевића (десет година био на челу града, три пута узасотпно биран, што је јединствено у историји града) гостујући на телевизији Хепи говорио је о политици континуитета, важним пројектима али и о свим изазовима у будућности.
Улагања у школе, забавишта, завршавају се две подземне гараже
- Нови Сад је прославио свој дан и то 275 у историји. Тада је откупљена слобода за 80.000 форинти од Марије Терезије и када смо добили повељу. Оно на шта смо најпоноснији је пројекат изградње три моста. Нигде у Европи не постоји град који гради три моста истовремено. Добро је што је наша држава довољно јака да финансира два моста која су и Ту је трећи пешачко - бициклистички мост који финасирамо заједно са АП Војводином. Осим важних инстраструктурних пројеката, настављамо да градимо забавишта, школе, завршавамо две подземне гараже - најављивао је градоначелник Ђурић и додао да су је у плану изградња још две подземне гараже.
Пруга спаја људе убрзава саобраћај.
Нови Сад и Београд никад нису били ближи, до Субитице за 65 минута
Градоначелник Ђурић се осврнуо и на брзу пругу која има све више путника.
- Брза пруга је изуетно важна, спаја људе, убрзава саобраћај. Мислим да Београд и Нови Сад никада нису били ближи. Једва чекам да се заврши деоница до Суботице. Према ономе што су рекли кинески партнери када су заједно са председником државе Александром Вучићем обилазили деоницу, је да ће она бити пуштена у саобраћај краје 2024. године. Тада ће се од Београда до Суботице стизати за 65 минута. То је заиста једна фантастична уштеда времена и на тај начин приближавамо и остала места која се налазе на тој траси. Када се буде завршила пруга до Будумпеште то ће верујем још више зближити наше две државе - нагласио је Ђурић и додао да ћемо схватити колики ће бити њен значај.
То су неке слатке муке
Осим великих пројеката Ђурић се и осврнуо и на градњу пете гаража која је неопходна због бројних путника који долазе у Нови Сад.
- То су неке слатке муке. Оно што је значајно је са смо препознати као ИТ сектор и бројних иностраних компанија које долазе. Они долазе у наш град, остају у нашем граду. И да се вратимо на Дан града 1. фебруар , а то је да се у наш Нови Сад људи враћају - рекао је Ђурић.
Осврћући се на овогодиншњег добитника Стефана Миленковића, Ђурић истиче да је он као маестро, врхунски уметник могао да бира било које место на планети изабрао нашу Српску Атину.
- Познато је да смо 1999. у НАТО бомбардовању остали без сва три моста. Баржама смо прелазили на Сремску страну. То је био проблем нза Новосађане Успели да изградимо та три, а сада градимо три нова. Преко моста који се спаја са булеваром Европе неће ићи теретни саобраћај, други ће спајати Фрушкогорски коридор. А онда долазимо до оног најлепшег је пешачко бициклистички мост који ће се градити на стубовима старог моста Франца Јозефа. Водиће до Петроварадинске тврђаве. Ревитализовће се и тунели који су пролазили кроз тврђаву. Он је важан зато што бројни туристи у Ново Сад долазе Дунавом и на тај начин могу да уживају - објашњава.
На протесте против изградње моста одговарам радом. Радимо оно што је рекла струка
О протестима против градње наводних еко организација Ђурић каже да одговара радом.
- У плановим Града Новог Сада тај мост се први пут спомиње у 1934. године а у првом Генералном-урбанистичком плану 1951. године. Преписиван је свим Генерално урбанистичким плановима који су били усвојени до 2022. године. Према последњем попису Град расте, сада је увећан за око 30.000 становника, развијамо и растемо. Мост ће допринети додатној важности, спаја се на Фрушкогорски коридор и на ауто-пут Суботица - Београд. На том мосту се неће одвијати тежак теретни саобраћај - рекао је први човек Новог Сада.
Нови Сад шампион по километражи бициклистичких стаза, из градског буџета планирано даље субвенционисање куповине бицикала
Пре три године укључили смо цивилни сектор, људи који се баве бициклизмом да нам сугеришу како и шта треба.
У последњих десет година смо изградили 30 километара бициклистичких стаза, реконструисали 10 километара стаза.
Ми као град имамо преко 100 километара бициклистичких стаза, што мислим да је импозантан број за град као што је Нови Сад.
Имамо око 40.000 бициклиста, што је око 13 одсто становништва користи овај вид превоза, рекао је Ђурић.
Први смо увели субвенцију на куповину бицикала, ове године 20 милиона динара
- Први смо увели субвенционисање куповине бицикала. Ове године ћемо издвојити 20 милиона динара, али размишчјамо о повећању износа. За последње две године, грађанима смо омогућили субвенцијама куповину око 3.500 бицикала. Тај вид превоза је од изузетне важности, због тога смо се одлучили и за изградњу пешачко-бициклистичкичког моста да уђемо у Еуро Велом 6, рута која пролази и кроз Нови Сад. Разговарао сам о идеји са министром Гораном Весићем, о изградњи бициклистичкој стази од Петроварадина до Беочина. Постоје пројекти и надам се да ћемо успети да реализујемо овај пројекат - нагласио је.
Циљ је да будемо Европска престоница зеленила насеоба
Одговарајући на питање да ли Нови Сад очекује још неку титулу поред Евроске и онладинске престонице културе градоначелник Ђурић наглашава:
- Настављамо да радимо. Уређујемо креативни дистрикт. Такође, радимо и Алмашки крај, укупно 28 улица. Причамо о насељу које је настало 1716 - 1718. године. Хоћемо да тај део од комуналне инфраструктуре до фасада, кровова унифицирамо. Улагћемо у зеленило, а сачувамо постојећи фонд зеленила, обновимо и повећамо. На неки начи, због тога и субвенционишемо бициклове да саобраћај изместимо из града. Циљ је да у будућности будемо Европска престоница зеленила - изјавио је градоначелник.