РУГЛО СРБИЈЕ СПРЕМНО ЗА ЧИШЋЕЊЕ: Надајмо се да ђубре више неће красити Потпећко језеро
На терену се налазе представници ЈВП "Србијаводе"
Радови на чишћењу Потпећког језера од отпада почеће сутра, најавило је ЈВП "Србијаводе", чије се екипе већ налазе на терену.
Глумци и Mozzart прикупили 3.525.000 динара за помоћ УДУС-у - погледајте прву зоом представу у Европи!
ДР СРЂА СЕ ВАКЦИНИСАО ПРОТИВ КОРОНЕ: Открио и колико траје имунитет после цепљења
БЕЗ ВАКЦИНАЦИЈЕ НЕ МОЖЕМО ДА РЕШИМО ПРОБЛЕМ СА ВИРУСОМ: Колико је интересовање здравствених радника за вакцином?
Радове на чишћењу Потпећког језера и уклањању велике количине пливајућег отпада, који се, услед падавина крајем децембра 2020. године накупио код бране "Потпећ" на Лиму, спроводи ЈВП "Србијаводе", у сарадњи са ЈП "Електропривреда Србије" који ће пружити потребну логистичку подршку на акумулацији.
На терену се налазе представници ЈВП "Србијаводе", на челу са генералним директором Гораном Пузовић, где се врше припремни радови.
Пузовић је рекао да су, после састанка 5. јануара, који је инициран од стране Министарства за заштиту животне средине, а због наталоженог отпада код бране "Потпећ", предузете су мере за хитну интервенцију Потпећког језера.
- Данас се налазимо на брани Потпећког језера, где је у току завршна фаза припремних радова, како би од сутра кренули са реализацијом. Припремамо три локације на којима ће се вршити утовар прикупљеног отпада, који се даље транспортује на регионалну депонију ''Дубоко'' у Ужицу. Транспорт отпада ће се вршити у складу са свим прописима о безбедности саобраћаја, као и у складу са захтевима заштите животне средине о транспорту отпада - казао је Пузовић.
Обзиром да смо у јануару и да се очекују обилније падавине и ниске температуре, навео је он, очекујемо да ћемо комплетно чишћење завршити у року од 20 до 30 дана.
- Од механизације смо у процес чишћења и транспорта укључили два велика багера са адаптираним кашикама за вађење материјала као што је пет амбалажа и ситни материјал, два камиона са грајферима за вађење дрвене масе и крупног отпада, четири камиона запремине 100м3, за транспорт материјала до депоније, два специјализована шумарска камиона за транспорт дрвне масе до локалне депоније, два чамца реморкера који треба да врше процес пригуравања отпадне масе из акумулације, као и један помоћни чамац за чишћење ''џепова'' и увала који задржавају нанос - казао је Пузовић.
Истиче да је ово само један од примера у низу који показује неопходност подизања еколошке свести грађана, како у Србији, тако и у региону.
- Последице нашег немара су немерљиве и неопходно је да, напокон, заједно почнемо да бринемо о овом важном аспекту који директно утиче како на здравље свих нас, тако и на квалитет живота - нагласио је Пузовић, преноси се у саопштењу.