ШТА СЕ СВЕ МЕЊА И КОЛИКО ЋЕ БИТИ СКУПЉЕ: Камере донеле новине приликом техничких прегледа возила
Пре недељу дана почела су да се примењују нова правила о регистрацији аутомобила.
Возачи су одахнули, јер су мерења емисије издувних гласова и овалности кочионих дискова померени за две године. Ипак, по новом правилнику, комплетан ток техничког прегледа снима се са две камере, а многи су и поскупели. Увођењем камера доказује се да је возило заиста и прегледано прописаним поступком техничког прегледа, каже помоћник директора Агенције за безбедност саобраћаја Бранко Стаматовић.
Бранко Стаматовић указује да је управо највећа новина у обављању техничких прегледа увођење камера које снимају цео ток прегледа.
Хотели у Грчкој – Оаза хедонизма по најповољнијим ценама
ТЕРЕТЊАЦИ НА МУКАМА - ЈЕДВА ПРОЂУ ГРАНИЦУ: На Гостуну највеће гужве, чека се и по четири сата
Шта је УЗРОК рекордних врућина овог лета? Природни ФЕНОМЕН је главни КРИВАЦ што смо се нашли у центру ТОПЛОТНОГ ТАЛАСА
- Правилник о техничким прегледима говор коју опрему објекат у коме се обављају технички прегледи треба да има и на који начин се обављају прегледи - наводи Стаматовић.
Правилник је у употреби већ низ година, од 5. јула је измењен у погледу увођења нове опреме, а камере за снимање самог прегледа су једна од главних новина.
На питање да се поједини власници возила жале да их враћају због неисправних показивача правца или напрслог фара, Стаматовић подсећа да Правалник о моторним возилима каже да светлосна сигнализација мора бити исправна на возилу.
Наглашава да нико због ситних оштећења или огреботина на каросерији неће бити враћен.
Стаматовић је апеловао на возаче да провере и поправе недостаке на својим возилима због којих би могли бити враћени са прегледа.
Према његовим речима, систем техничког прегледа се стално унапређује.
- Пре три године уведена је обавеза да се свако возило фотографише, чиме је спречено да трула и хаварисана возила не прођу преглед - наводи Стаматовић.
Како је нагласио, фотографисањем се доказивало да је возило физички присутно, а да је увођењем камера и заиста прегледано прописаним поступком техничког прегледа.
Ту је и други правилник о подели моторних возила, а услове из њега мора да испуњава свако возило које дође на преглед.
Снимак техничког прегледа сваког возила мора да се чува годину дана. "Возило се снима споља, али не и његов доњи део – док се прегледа из канала", додаје Стаматовић.
Говорећи о поскупљењу техничког прегледа, која се креће од 3.600 до 7.000 динара, Стаматовић указује да је то одлука самих предузећа који се тиме баве, наглашавајући да тржиште одређује цене.
- Власници прегледа су морали да унапреде своју опрему, па је поред камера требало увести још неке системе као што су мерење овалности кочионих дискова и емисије издувних гасова, усагласити димензије објекта у коме се преглед обавља, средити прилазне путеве, и обезбедити посебну просторију за контролоре - наглашава помоћник директора Агенције за безбедност саобраћаја.
Стаматовић наводи да се око 500 техничких прегледа овлашћено да ради свој посао по новим правилима, док је још толико поднело захтев.
Они су неометано наставили да раде. У наредном периоду МУП ће проверити да ли испуњавају нове услове, каже Стаматовић.