Више од хиљаду људи слушало предавање о утицају дигиталних екрана на децу
Више од хиљаду људи слушало предавање о утицају дигиталних екрана на децу
Прва од четири трибине у оквиру кампање „Дечји свет је већи од екрана” одржана је у Београду пред више од хиљаду људи. Кампања коју је покренуо Телеком Србија посвећена је подизању свести јавности о утицају преране и прекомерне употребе дигиталних уређаја на децу у раном развоју.
Генерални директор Телеком Србија Владимир Лучић рекао је тим поводом да је ово једна од светски најактуелнијих тема и да Телеком Србија као највећи оператор у нашој земљи треба да буде покретач овако важне иницијативе.
„Ми имамо два стратешка плана, један је да сваке године имамо више кампања које су посвећене деци, а други је подизање свести о правилном коришћењу технологија. Нових дигиталних технологија се не треба плашити, већ се треба едуковати и правилно разумети како се оне користе на начин који нам олакшава свакодневне пословне и приватне обавезе“, рекао је Лучић.
Шеф Катедре за неуронауке у васпитању и образовању на Педагошком факултету у Копру Ранко Рајовић био је један од предавача на трибини и том приликом истакао да се током последњих десет година уочио тренд да је свака нова генерација све слабија од претходне, што је довело до потребе да се пронађе узрок такве ситуације.
„Деца су моторички слабија, мања им је пажња и концентрација, контрола емоција им је готово никаква, вокабулар сиромашнији. То се дешава јер деца претерано изложена виртуелном свету имају кашњење у говору, као и у различитим аспектима развоја. Окружење се потпуно променило, све се променило, зато родитељи морају да се едукују, а затим и васпитачи, наставници и сви они који су део образовног система“, навео је Рајовић.
Мастер логопед Маријана Мирковић из Завода за психофизиолошке поремећаје и говорну патологију „Проф. др Цветко Брајовић“ рекла је да деца треба што мање времена да буду испред екрана, јер они нису стимулативни за рани развој, док је доц. др Бојана Дрљан са Факултета за специјалну едукацију и рехабилитацију навела да деца до годину дана уопште не треба да буду изложена екрану, а у узрасту од две до пет година не би требало да буду изложена екрану више од пола сата до сат времена дневно.
Циљ кампање „Дечји свет је већи од екрана“ је да се обезбеди додатни простор за мишљење стручњака на ову тему и тиме пружи подршка родитељима и јавности о важности уравнотеженог коришћења екрана и дигиталних уређаја у раном развоју деце.
Поред трбине одржане у Сава центру, највећем конгресном, културном и пословном центру у Србији, биће одржане и трибине 26. маја у Новом Саду, 8. јуна у Крагујевцу и 15. јуна 2024. године у Нишу. Све трибине у оквиру кампање су бесплатне уз претходну регистрацију.
Покретање ове кампање, као и тема које одговарају на глобалне и локалне изазове савременог друштва и успостављања трендова у области друштвено одговорног пословања, једно је од трајних стратешких опредељења Телекома Србија.