ВИШЕДЕЦЕНИЈСКИ ПРОБЛЕМ СРБИЈЕ - ЛАЖНИ ТАКСИСТИ! Несметано улазе на аеродром и нуде илегалне услуге, а овако се правдају
Возила се одузимају, а они су и даље ту
Илегални таксисти, тачније физичка лица која се лажно представљају као такси превозници, вишедеценијски су проблем на многим локацијама у Београду, а на аеродрому понајвише. У то да они несметано улазе на аеродром и нуде илегалне услуге превоза сви су се уверили, на очиглед свих присутних, па тако и особља аеродрома.
ЗАНИМАЈУ ВАС ЕЛЕКТРИЧНИ АУТОМОБИЛИ? Сада можете трговати ценом њихових акција!
СЛУЧАЈ МАЛИШАНА ИЗ БЛАЦА КОЈИ ЈЕ СРБИЈУ ПОДИГАО НА НОГЕ: Утврђени пропусти - деца нису заштићена од злостављања (ВИДЕО)
ПОЈАЧАН САОБРАЋАЈ НА АУТО-ПУТЕВИМА, ГУЖВЕ НА ПРЕЛАЗИМА: Колика су задржавања на нашим границама?
Према саопштењу Комуналне милиције, "патроле свакодневно поступају на територији Београда, врше контролу превозника и предузимају мере из оквира своје надлежности према свим лицима која не обављају делатност у складу са прописима".
- Уколико у вршењу контроле комунални милиционар утврди да такси превоз обавља правно лице, предузетник или физичко лице које нема одобрење, дужан је и овлашћен да привремено одузме возило, сачини записник о утврђеном чињеничном стању, изда потврду о одузетом возилу и без одлагања записник и потврду достави градској управи, односно управи надлежној за инспекцијске послове у области саобраћаја - наводи се у саопштењу Комунална полиције.
Према њиховим речима, током 2019. године, одузето је око 140 возила којима су физичка лица илегално пружала услуге превоза путника, а у последња три месеца одузето је око 10 возила.
Незванично је напоменуто и да је за аеродром задужено приватно обезбеђење, те би њихово деловање требало да спречи присуство лажних таксиста на њиховој територији.
Овај вишедеценијски проблем донекле је био решен док је функционисао шалтер где су путници могли да узму ваучер за вожњу таксијем по фиксној тарифи и када је комунална полиција дежурала испред долазних терминала.
Од увођења ванредног стања, тај шалтер и ваучери су укинути, а таксистима је законом прописано да вожње наплаћују према таксиметру по важећем ценовнику предвиђеном Решењем о економски најнижој цени по којој се ауто-такси превоз путника мора обављати на територији града Београда.
Међутим, то важи за легалне таксисте, док ови ван система никаква правила не поштују.
Из Секретаријата за јавни превоз саопштено нам је да су на њихову иницијативу одржавани састанци са руководством аеродрома "како би се омогућио неометан рад на пословима издавања потврда о фиксној цени превоза".
Они су нагласили да је руководство аеродрома, односно компанија "Винци аирпортс" концесијом преузела вођење аеродрома на период од 25 година, почев од децембра 2018. године.
Како кажу, тема састанака је било "обезбеђење сигурног радног окружења за службенике који су ангажовани на пословима издавања потврда о фиксној цени превоза".
Том приликом руководство аеродрома "Никола Тесла" у Београду је представницима Секретаријата за јавни превоз, како кажу, обећало да ће кроз јавну набавку обезбедити објекат, односно, киоск за лица која раде на издавању потврда о фиксним ценама такси превоза, односно ваучера.
Поред наведеног, тврде да је тема била и ангажовање аеродромских радника који би обављали те послове.
Но из приложеног видимо да до постизања дововора није дошло. И док надлежне јавне службе индиректно указују да је за илегалне радње на аеродрому "Никола Тесла" одговорна компанија Винци у чијем је закупу, као и обезбеђење ангажовано од стране те компаније, њихов одговор је био врло кратак.
- Заваљујемо на интересовању. Интензивно радимо на решавању овог питања са надлежним државним институцијама - гласио је одговор на питање да ли се обезбеђење бави овим проблемом и на који начин, уз захтев о изношењу става компаније и решења које нуде.
О раду поједниних регистрованих таксиста, који иако је законом одређено, не укључују таксиметар, надлежни немају одговоре.
Док многи жмуре пред проблемом који каља образ ове струке и читавог града, таксисити који поштено обављају своју делатност избегавају стајање на аеродрому, јер како кажу, не стижу на ред и увек им је сигурније да на ову локацију дођу по позиву.
Нелегални превозници, пракитчно физичка лица без икакве такси ознаке, буквално врбују путнике на аеродрому. Не презајући ни од кога, траже 50 евра (5.900 динара) за вожњу до центра, која је према фиксним тарифама које су постојале до почетка пандемије износила 1.800 динара.
Њихова возила су увек даље паркирана, јер улазу могу прићи само регистровани таксисти, али увек их је ту неколико да "припомогну" око ношења кофера. Тако заправо креће "врбовање" неупућених путника, најчешће странаца.
Оне које у широком луку треба да заобилазите да не бисте папрено платили своју вожњу, дакле, чекају путнике на долазним терминалима унутар зграде и одмах испред ње, док су им возила паркирана даље, на паркинзима. Често имају такси ознаке на крову, али на таблицама немају регистрацију која се завршава са TX, што је ознака за регистровано такси возило.
Неретко се дешава да возе и без икакве такси ознаке на крову.
А оно што је заправо њихово главно обележје јесте - навалентност, односно то што они прилазе путницима и нуде им да им понесу кофер и повезу.