666: Локомотиве Плавог воза имају специфичну ознаку, а ево и зашто...
Плави воз је музејско-туристички воз „Железница Србије“.
Ознаке за локомотиве Плавог воза су уведене са локомотивама које су у композицију укључене 1978. године. Плави воз је музејско-туристички воз „Железница Србије“ који је представљао специјалан воз луксузног типа коришћеног за потребе некадашњег председника СФР ЈугославијеЈосипа Броза Тита, током његове владавине.
ИСТИНА О РАТНИМ РАНАМА БИВШЕГ ПРЕДСЕДНИКА СФРЈ: Тито је рањаван три пута!
Воз је чинио целину којом му је омогућен рад и боравак и све протоколарне обавезе током путовања како у земљи тако и у иностранству, а имао је посебну безбедносну заштиту дуж трасе пруге којом је саобраћао од стране армијских и милицијских снага.
Ентеријер је урађен у стилу арт декоа и после више од пола века изглед је остао непромењен. Био је у употреби од 1946. до 1980. године.
Последњи пут је саобраћао као специјалан воз 5. маја 1980. године приликом преноса Титовог ковчега из Љубљане у Београд. Од 2004. године овај воз је први пут отворен за ширу јавност, односно за домаће и стране туристе. Од тада плави воз има 30 до 40 тура годишње.
Године 1978, дизел-хидрауличне локомотиве серије ЈЖ 761 су за потребе плавог воза замениле четири нове дизел-електричне локомотиве серије ЈЖ 666 (ЕМД JT22CW) произвођача Џенерал Моторс ЕМД (Генерал Моторс Елецтро-Мотиве Дивисион), САД. Имале су ознаке:
001 — Динара
002 — Козара
003 — Сутјеска
004 — Неретва
"ПРВИ КОРАК КА САУДИЈСКОЈ АРАБИЈИ": Возови у Немачкој уводе купее само за жене (ВИДЕО)
Ради се о класичном нумерацији за потребе ове фирме где прво број означава да ли је локомотива дизел или електромоторна (6 или 4). Други број означава број осовина које има локомотива. У случају Плавог воза - 6. А последњи број означава на колико од тих осовима има погон - поново шест.