Највеће СУЈЕВЕРЈЕ и ЛИЦЕМЕРЈЕ које домаћин може учинити на дан КРСНЕ СЛАВЕ - Ово никако немојте радити
Посебна пажња посвећује се трпезама, односно свецима које обележавамо, између осталог, уз посну трпезу.
Поједини православни хришћански ритуали који имају смисла за саму заједницу никада не ишчезавају, док неки ишчезавају ако је потреба и вера у њих престала док се истовремено рађају нови облици. Све то проистиче из перцепције обреда дате средине или пак, самог односа становништва према локалној цркви и њиховом пароху.
Према веровању, боље је не славити, него правити јавну саблазан и наводити на грех друге (госте) да мрсе на велики празник у време када црква предвиђа пост.
Славски колач, кувано жито, свећа, тамјан и вино уз икону породичног светитеља неизоставни су елементи празничне структуре. Уз улогу домаћина у сечењу колача, присуство гостију и храном богата славска трпеза најчешћи је облик прослављања крсне славе. Обичаји о празновању крсне славе постали су основа српског идентитета у односу на остале ентитете на Балкану. Ипак, посебна пажња посвећује се посним трпезама, односно свецима које обележавамо, између осталог, уз посну трпезу.
Када нека слава падне уз пост, или у среду или петак, на пример Никољдан који је увек у Божићном посту, тај дан се обавезно пости, без обзира да ли породица из неких разлога не пости тај пост. Спремати мрсну храну за славу је велики и погубни грех ако је пост. Боље је не славити, него правити јавну саблазан и наводити на грех друге (госте) да мрсе на велики празник у време када црква наређује пост.
Кад слава падне у среду или петак, а није пост, гозба и мрсни славски ручак може се одложити за наредни дан. Погрешно је, како то неки чине, на дан славе када је пост, "приказати" на трпези мало рибе и посне хране, а после постављати и служити мрсну храну. То је својеврсно лицемерје, и није достојно хришћанина, Србина и православца.
Постоји чак и кувар са рецептима за припремање посних јела, кога би требало да користе домаћице које припремају посну славу.