"Истетовирао ОСТРОГ, а није ни прошао поред": Срби мисле да су са тетоважама светиња ВЕЋИ ПРАВОСЛАВЦИ, а ево шта БИБЛИЈА заправо каже
Српска православна црква има јасну поруку о шарању тела
Човек је од свог постанка имао жељу да остави траг о свом постојању и да пренесе информације будућим нарашајима. Тако су настале пећинске слике, потом се развило сликарство, а онда и модерни медији. Међутим, веома брзо је платно постало сопствена кожа.
"БОГ је на небу, на земљи КУМ ": Да ли се кумство може УКРШТАТИ, УЗВРАТИТИ и да ли ће ме стићи КАЗНА ако одбијем?
ВЕЧИТА ДИЛЕМА ВЕРНИЦА: Могу ли се православке ПРИЧЕСТИТИ током МЕНСТРУАЦИЈЕ, протојереј коначно стаје на крај ЗАБЛУДАМА
Током људске историје тетоважа је играла различите улоге. У античком свету, где је један човек могао постати власништво другог, тетоважа је, на пример, имала функцију тапије. Тетоважа је човека низводила до нивоа животиње: стока носи обележје власника, а роб тетоважу с именом свог господара.
Међутим, у паганском свету главни смисао тетовирања било је општење с духовима (то јест с демонима). Кроз цртеже на телу (сакрални симболи), човек је у свој живот призивао духа коме се клањао.
Међутим, са доласком хришћанства тетовирање је добило сасвим друго значење. Како је у почетку повезивано са оностраним, Црква је у томе видела општење са паганским боговима и стога неприхватљиво.
Осим тога, шарање тела сматрало се и сматра се скрнављењем, јер је човек створем према лику Бога и зато је његово тело храм.
Последњих година постало је веома популарно тетовирати и верске и историјске мотиве, па тако на људима можемо видети цитате из Библије, молитве, Исусово распеће, крстове и слично. Међутим, за све оне који се убрајају у ту категорију, Српска православна црква има јасну поруку, баш као и за све остале Хришћане.
Шта Библија каже о тетоважама?
"Хеј, чекај мало , можда мислиш", Библија каже у Левитичу 19:28, "Не сјечите своја тела за мртве, а не означите кожу тетоважама, ја сам Господ". (Трећа Мојсијева 19:28)
Тако да и ако верници данас нису више под законом Старог завета, (Римљани 10:4; Галатима 3:23-25; Ефесцима 2:15), чињеница да постоји заповест против тетовирања треба да нас натера да се замислимо.
Нови завет не каже ништа о томе да ли верник може или не може да се тетовира. Господ нам каже: "Ако, дакле, једете, ако пијете, ако ма шта чините, све чините на славу Божију" (1 Коринћанима 10:31). У Библији нема заповести против тетовирања или боди пирсинга, али нам ни не даје неки добар разлог да верујемо да би Бог желео да се тетовирамо или да урадимо боди пирсинг.
Други аспект који треба размотрити је скромност. Библија нас учи да се облачимо скромно (1 Тимотеју 2:9). Један аспект скромног облачења, је да смо сигурни да све што треба да буде покривено одећом је адекватно покривено. Међутим, основно значење скромног облачења је да не привлачимо пажњу на себе. Људи који се скромно облаче, раде то да не би привлачили пажњу на себе. Тетоважа и боди пирсинг дефинитивно привлаче пажњу. У том смислу, тетоважа и боди пирсинг нису скромни.
- Што се тиче тетоважа, те пошасти овог времена, тог месарског обележавања тела као на фармама, то је у суштини потреба за оваплоћеним богом. Тетоважа је потреба за печатом на телу. Масовно тетовирање је скрнављење најдубљих потреба да постанемо једно са оваплоћеним Богом који је постао човек - став је Српске православне цркве који је на званичном Јутјуб каналу те институције изнео отац Рафаило.
Према његовим речима, евидентно је да многи људи у савремено доба све веће површине коже на телу прекривају тетоважама, а то је, како отац наводи, супротно свему хришћанском.
- Крајње је недопустиво да хришћанин буде истетовиран - нагласио је он и открио какво се веровање везује за оне који су истетовирани када је у питању Страшни суд.
- Они који имају истетовирано тело на дан Страшнога суда стидеће се пред својим светим прецима. Та тетоважа, у случају да не буде јаким покајањем окајана, биће печат срама - закључио је отац Рафаило.