НОВИ ПОЧЕТАК ДОНЕО ЈОЈ ПРЕПОРОД
Муж је ТУКАО у трудноћи, доводио љубавнице у њену спаваћу собу, други ПРОКОЦКАО њен НОВАЦ - Славна глумица осмехом крила СТРАВУ
Била је глумачка икона, звали су је "девјока из комшилука", а све због њеног осмеха и веома шармантног непосредног приступа како на екрану, тако и према људима.
Дуго је гајила имиџ "девице" у филмовима, па је за многе била оличење чедности у периоду четрдесетих, педесетих и шездесетих.
Међутим, истина о њеном приватном животу била је потпуно другачија, баш као и она сама, а неки глумци (глумац Роналд Реган, касније председник Америке) који су, како су својевремено говорили, "прошли" кроз њен кревет, имали су обичај да у шали кажу да су били са њом пре него што је постала девица.
Дорис Деј рођена је као Дорис Мери Ен Капелхоф у Синсанатију 1922. године, а преминула је 2019 године. Удавала се четири пута и имала је само једног сина Терија Мелчера, веома успешног музичког продуцента који је својевремено радио са неким од најпознатијих бендова у Америци као што су "The Beach boys".
Дорис је желела да постане професионална плесачица, али је након саобраћајене несреће, коју је доживела почетком четрдесетих, имала повреду због које није могла професионално да се бави плесом. Започела је каријеру певачице на радију и била је веома популарна у послератној Америци, али су је брзо открили Холивудски продуценти и започела је филмску каријеру.
Каријеру је започела крајем четрдесетих, а до шездесетих је снимила десетине филмова, претежно комедија, познатијих и млађим генерацијама по којима је и постала позната, а међу њима су:
"Теа фор Two", "Young ат Хеарт" (партнер Кирк Даглас), "Лове Ме ор Леаве Ме", "The Ман Who Knew Тоо Much" (сарадња са Алфредом Хичкоком), "Teacher’s Пет" (партнер Кларк Гејбл), "Pillow Талк" (партнер Рок Хадсоном), "Плеасе Don't Еат Даисиес", "Midnight Лаце", "Ловер Цоме Бацк", "That Touch оф Минк" (партнер Кери Грант), "The Thrill оф Ит All", "Мове Овер, Дарлинг", "Сенд Ме Но Flowers", "The Glass Bottom Боат", "Цаприце" (партнер Ричард Харис).
Колико год да је њена филмска каријера била умивена улогама добрих, часних, успешних и девојака за пример, толико јој се у приватном животу није дало да састави крај са крајем.
Све што је одувек желела, према њеном сведочењу је да буде домаћица, да има доброг мужа, децу и кућу, да им кува и обавља кућне послове. Али живот је текао у другом правцу.
Први пут се удала за саксофонисту Ала Џордана са само деветнаест година, затруднела и добила јединог сина Терија Мелчера, који ће касније добити презиме њеног трећег мужа.
Ал Џордан је према Деј био насилан, често је тукао, па чак и у трудноћи. Када би покушала да направи и најмањи корак и уради нешто по сопственом нахођењу, Џордан би постао насилан и тукао је, а када више није знао како да је повреди у њихову кућу доводио је друге жене и са њима имао односе у глумичиној спаваћој соби.
Након две године физичке и психичке торутуре, Дорис Деј је поднела захтев за развод и поново постала слободна. Њен бивши супруг је брзо након овога извршио самоубиство, а глумица никада није у потпуности успела да превазиђе ову трауму.
Други пут се удала за саксофонисту Џорџа Вајдлера, али брак са њим није трајао дуго. Каријера Дорис Деј тада је кренула узлазном путањом, а Вајдлер једноставно није могао да поднесе чињеницу да је жена успешнија од њега.
Трећи пут удала се за независног филмског продуцента Мартија Мелчера, који јој је био ослонац, преузео је на себе све обавезе око њене каријере, био јој је нека врста менаџера. Са њим је можда имала делић онога о чему је маштала, јер су пред њом била најбоље године каријере, веома успешне и миран породични живот са Мелчером, који је као што је раније поменуто дао своје презиме глумичином сину Терију.
Дорис Деј удала се трећи пут за Мелчера 1951. године, а брак је прекинут његовом смрћу 1968. године.
Међутим, тек након Мартијеве смрти Дорис сазнаје веома непријатну вест, а то је да је Марти, који је управљао и њеним финансијама сав новац, прецизније два милиона долара који је имала, уложио у веома ризичан бизнис, који је пропао, тако да је глумицу оставио на улици и без новца.
Ту није крај, јер је Мелчер иза себе оставио дугове које је Дорис морала да отплаћује. Уместо да се повуче из Холивуда, како је планирала, глумица је сада морала да пронађе начин да отплати дугове и да на крају крајева нађе извор прихода од којих би могла да живи и плаћа редовне рачуне.
Њен имиџ је на вратима с*ескуалне револуције која је започета у Америци, био проблематичан и није ишао у корак са временом, па је глумица морала да нађе начин да дође до своје публике, пошто је одбила многе улоге које јој како је рекла, нису одговарале као што је улога госпође Робинсон у филму "Дипломац".
Тако је настала њена емисија "Дорис Day Show", коју су снимали од 1968 до 1973. године, где је Дорис успела да дође до своје публике, а тако и заради довољно новца да врати дугове и поново стане на ноге.
Позната су и њена залагања за права животиња. Покренула је и "Дорис Day Анимал Foundation" која и данас постоји и бави се прикупљањем новца за незбирнуте животиње као и финансирањем бројних азила.
Када је реч о Дорис, још једном је окушала срећу у љубави и 1976. године се удала за бизнисмена Билија Комдена и брак је трајао шест година, све до 1982. године.
Дорис је у том периоду успела да схвати, да брак и романтични приказ љубави о којој је маштала једноставно нису њена шољица чаја. Брак са Комдеом окарактерисала је као досадан, а једном приликом је изјавила и да се у току брака са њим једино радовала дружењу са својим псима, а у том периоду имала је четири љубимца.
Тери Мелчер, син Дорис Деј једном приликом изјавио је да се диви својој мајци јер никада није видео жену која је у тој мери способна да све почне од почетка. Мелчер није надживео мајку и преминуо је 2004. године од последица рака.
Познато је било њено пријатељство са глумцем Роком Хадсоном, који је звао "Јунис", а заједно су глумили у три филма и важили су за један од најскладнијих парова старог Холивуда, када је реч о романтичним комедијама.
Дорис Дај се осамдесетих повукла са јавне сцене и до краја живота 2019. године живела је у пансиону који је био у њеном власништву, у сунчаној Калифорнији.