СКАЧУ ЦЕНЕ ПОЛОВНИХ АУТОМОБИЛА! Погледајте разлоге за поскупљење, али постоји и решење
Нема више преваре с папирима, нарочито за аутомобиле испод 2010. године.
Половни аутомобили у Србији овога пролећа поскупеће најмање 30 одсто, кажу стручњаци. Разлога је више, царина је променила тарифе, сада се морају увозити искључиво возила која задовољавају еколошке стандарде.
НАЈСКУПЉИ СТАН У БЕОГРАДУ 1,47 МИЛИОНА ЕВРА: Какве су цене некретнина и земљишта у овој години?
НОВАЦ НАДОХВАТ РУКЕ: Ускоро пријава за 60 евра помоћи државе, ево како да их добијете
ИМА ЛИ КРАЈА "ХАРАЧУ" БАНАКА: Од јануара порасле цене накнада и провизија, да ли клијенти могу да се буне?
Због короне тежак је приступ куповини половних возила на западу, јер су и тамо скупа.
Просечан Немац, кажу стручњаци, сада вага да задржи стари проверени аутомобил или да купи стар две до три године, јер су редови за чекање за поједине нове моделе и до шест месеци.
Нема више преваре с папирима, нарочито за аутомобиле испод 2010. године.
Сви ће, без обзира на стање, бити процењени по каталогу Ауто-мото савеза и то ће поскупети бар за 20 одсто, јер су, на пример, за аутомобиле 2006. доношени оверени рачуни на 500 до 600 евра, што је двоструко мање.
- Сви смо чекали да почетком короне падну цене аутомобила, међутим од прошле године до данас, возила перманентно поскупљу, а сад имамо још један доказ за то, а то је да испорука нових аутомобила успорена - каже инжењер Јован Радић, експерт за увоз возила са тржишта Европске уније.
Решење постоји, онај ко жели да купи добар, очуван и сервисиран аутомобил треба да оде до овлашћеног увозника и купи аутомобил из система старо за ново. Тиме плаћа нешто вишу цену, али неће имати главобољу због издувних гасова и гаранције.
- Ја мислим да је најбоље да се купи аутомобил који је купљен овде у домаћој продаји као нов ауто, јер у том случају добијате његову целу историју, добијате сервисну књижицу знате где је одржаван и како је одржаван и то је много боља варијанта за куповину половњака него увоз оних аутомобила из иностранства чију историју не знамо - истиче инжењер Душан Цинцар, аутомобилски аналитичар.
Још једна интересантна ствар, кажу експерти. Увозе се веома луксузни половњаци који прелазе 50.000 евра. На пример, њих је у последње време чак 30 одсто у укупном увозу, јер се сви боје да ће се до њих овога лета тешко долазити.
Дажбине су сада мање за њих, а стари до пет година са евро 5 нормом, могу се лако наћи по повољним ценама.