Срби све чешће плаћају рачуне преко интернета, али очекује их ПРАВО ИЗНЕНАЂЕЊЕ
Спремите се
Интернет је постао део свакодневних пословних и забавних активности грађана у Србији, који у све већој мери тај медиј препознају као практичан канал за разне врсте куповина.
Прочитајте и:
Судећи према резултатима најновијег истраживања MasterIndex Србија 2017, студије о финансијским навикама и потребама активних корисника картица, 77 одсто грађана Србије већ купује онлајн, а сваки трећи купац плаћа на тај начин макар једном месечно.
Мушкарци су за нијансу активнији онлајн купци од жена - 51,5 према 48,5 одсто, док се испитаници старости између 45 и 59 година најчешће опредељују за веб продавнице (29 одсто). Посредством интернета најчешће се купују одећа (54 одсто испитаника), електрични уређаји (30 одсто) и књиге (24 одсто) а ове године су се на тој листи нашли и достава хране са уделом од осам одсто, затим претплата на медијске услуге (шест одсто) и плаћањем онлајн курсева (шест одсто).
Занимљиво је да је проценат испитаника који су изјавили да месечне комуналне рачуне плаћају онлајн, скочио са 18 одсто, колико је регистровано 2016. године, на 51 одсто, што указује на то да су грађани препознали интернет као алтернативу за чекање у редовима. С друге стране, иако је плаћање поузећем и даље најчешћи метод плаћања, његова употреба је опала са 47 на 43 одсто. Платне картице користи 41 одсто испитаника, док су е-банкинг и м-банкинг преферирана метода плаћања за 29 одсто испитаника.
- Онлајн куповина носи са собом непревазиђен ниво комфора и практичности, што је један од разлога зашто овај начин куповине постаје све популарнији. MasterIndex истраживање показало је да је 70,7 одсто онлајн купаца уверено у сигурност куповине преко интернета, што је значајан скок у односу на прошлогодишњих 28 одсто анкетираних који деле то мишљење - изјавила је Јелена Ристић, директор за тржишта Србије, Црне Горе и Босне и Херцеговине у компанији Мастеркард.
Корисницима онлајн плаћању се саветује том послу приступе на исти начин као кад користе стандардне платне картице. То практично значи да никоме не откривају број картице, ПИН и ЦВЦ кодове, да не деле те податке онлајн и преко друштвених мрежа, као и да провере да ли веб страница трговца има симбол катанца и https:// ознаку које гарантују сигурну енкрипцију, односно шифровање података. Реч је о процесу којим се врши измена података тако да се подаци, или поруке, учине нечитљивим за особе које не поседују одређено знање (кључ). Само корисник картице и његова банка треба да знају тачан код, који се никад не дели са продавцем. То је једини начин да купци могу да буду сигурни да су њихове интернет трансакције заштићене.