ПОСЛОВИ БУДУЋНОСТИ: У Србији сви траже запослене са оваквим знањем, а зарада је и више него одлична!
Дигитални медији и комуникације су поље будућности и добре зараде.
Према подацима Републичког завода за статистику Републике Србије у сектору информисања и комуникација просечна плата запосленог са завршеним факултетом за месец септембар 2019. године износи 102.092 динара, док просечна плата запосленог са завршеним мастер студијама износи 131.023 динара.
Због чега су дигитални медији и комуникације поље будућности и добре зараде?
Модерно доба је омогућило све бржи проток информација и све већу потражњу за онима који ту информацију умеју да пласирају у етар, обраде је и учине је доступном великом броју људи. Такође, у време када је све окренуто ка дигиталној сфери, на тржишту је све већа потражња за људима који се баве управо овом облашћу и за то су школовани. Уз све то, према доступним подацима, плате за обављање послова у сфери дигиталних медија и комуникација изузетно су високе и износе и по више од хиљаду евра на месечном нивоу, чиме ретко која професија може да се похвали.
Већ током студија дигиталних медија и комуникација долазите у могућност сусрета са пословним окружењем и приликом да се запослите управо на некој од поменутих позиција. Према подацима који стижу из Републичког завода за статистику Републике Србије, након дипломирања у области дигиталних медија и комуникација свршени студенти могу наћи посао у маркетингу, адвертајзингу, ивент менаџменту, радиодифузији, али и у области фото и видео продукције.
Најпопуларније позиције и најплаћеније у сектору дигиталних медија и комуникација за које се школују студенти Факултета друштвених наука су следеће:
Стручњак за дигитални маркетинг - на тој позицији ћете се сусрести са могућношћу да лично ви помогнете компанији или индустрији да развијају свој бренд, промовишу га, пласирају своје производе и услуге на најбољи могући начин. Динамичан посао који ће вам донети велики број познанстава, добру зараду, али и могућност да од своје каријере направите прави бум на тржишту и будете веома тражени.
Медија планер - позиција на којој сте увек у сржи свих важних догађаја и дешавања. Ваш задатак је да поред тога што ћете уживати у послу и плати будете и спремни да креирате акционе планове и стратегије за рекламне кампање.
Стручњак за односе са јавношћу, познатији као ПР - стручњак у овој области ће осим добрих финансија бити и веома важна личност у сваком друштву, а посебно у компанијама. Главни задатак ПР-а јесте да створи и одржава повољан имиџ свог клијента, а посебан је изазов решити све проблеме у време кризе што даје посебну чар оваквом послу. Динамика и плата овде иду руку под руку, а неретко је и веома забавно.
Комјунити менаџер - професија која је доживела своју експанзију у протеклих пар година, а свој тренд потражње додатно ће проширити и у наредним годинама како се сфера дигиталних медија буде ширила. Главни задатак је да се бавите оглашавањем компаније кроз друштвене мреже, кроз планове и стратегије и кроз СЕО управљање.
Веб менаџер - једна од новијих професија, чија се експанзија тек очекује у годинама пред нама. Уз високу плату, радни задаци ове професије су и креирање садржаја веб страница, као и јасно структурисање страндарда које су потребни клијенту. Креативан посао, који пружа могућност да се свакога дана усавршавате и креативно развијате, а уз то никада нећете имати празан новчаник.
Родитељи су навикли да је дуги низ година међу најплаћенијим професијама програмери и банкари, али дигитални медији и комуникације “прете” да у наредном периоду преузму примат и у финансијском смислу, док се динамичност и креативност ових послова и позиција увелико налазе у врху најпожељнијих каријерних подухвата.
Зато уколико и ваше дете жели да постане стручњак у области дигиталних медија и комуникација не сумњајте да је то добар корак ка сигурној и срећној будућности, јер најбоље је радити оно што волите, а да уз то имате и добру плату. Неопходно знање можете стећи уписивањем на Факултет друштвених наука. Све неопходне информације можете пронаћи на сајту www.fdn.edu.rs.