ОД УЗГОЈА "ПЛАВОГ ЗЛАТА" ЛЕПО ЖИВИ ЧИТАВА ПОРОДИЦА: Ово воће је у највећој експанзији у Србији (ФОТО)
У односу на период од пре десет година засади јагодастог воћа на територији Србије су удвостручени.
Данас се простору на површини од 40.000 хектара, а побољаша се квалитет и квантитет производње. Поред стандардног воћа, попут малине и купине, у претходних неколико година дошло до експанзије засада боровнице, под којом је сада 3.000 хектара. Све је више младих пољопривредника који се одлучују да уложе у узгој овог воћа, јер је откупна цена висока, а род добар и квалитетан.
- Под боровницом имамо четири хектара и након пет година од кад смо посадили прве стабљике може се рећи да је посао успешно разрађен, може да се заради а у радовима у воћњаку учествује читава породица. Приноси су негде око 3,5 килограма по биљци. Оно што је најважније никад немамо проблем са потражњом и све што уберемо, то се и прода - рекао је Младен Шљивић и додаје да откупне цене овог воћа варирају, али су увек задовољавајуће.
ПОМАМА ЗА КУПОВИНУ КУЋЕ НА СЕЛУ! Србија даје 10.000 евра - заинтересовани имају још три недеље да се пријаве!
ЗЛАТНО ДОБА СРБИЈЕ! Привредни раст наставља да расте, јесењи извештај Светске банке одушевиће грађане
НА БРДИМА ОПЛЕНЦА РАЂА НАЈУКУСНИЈЕ СРПСКО ГРОЖЂЕ: Свака кућа има бар један виноград, а Танасијевићи 50 ари (ФОТО)
- Стартна цена кренула је са неких шест евра, да би већ после завршила са 3,5 евра по килограму. У обзир се најпре узима просек цена који је око 5 евра по килограму. Зараде нису милионске, али једна вишечлана породица сасвим солидно може да живи ако се бави овим послом - каже овај чачански воћар.
Ветар у леђа произвођачима јагодастог воћа јесте и отварање нових тржишта и повећан извоз јагодастих сорти. Током 2020. извезено је јагодастог воћа за 338 милиона евра, што је 19,4% више у односу на вредност извоза у 2019. години, а само малине у вредности од 260 милиона и она чини 40 одсто укупног извоза воћа из Србије.
- На светском тржишту расте потражња за јагодастим воћем и Србија мора да ради на повећању конкурентности, на брендирању, увођењу савремених технологија гајења воћа и увођењу механизоване бербе тамо где је то потребно. Морамо да наступамо под брендом Србија, да нудимо производе са заштићеним географским пореклом, попут Ариљске малине. Држава ће својим подстицајима помагати произвођачима да подижу засаде сертификованим садним материјалом, али и јачање и проширење складишних капацитета - рекао је државни секретар Министарства пољопривреде, шумарства и водопривреде Велимир Станојевић.
Да би офромили воћњаке под борвницима пољопроиврдницима помаже и држава. За подстицаје подизања засада ове воћне врсте, Министарство је прошле године дало 200 милиона динара, што је било довољно за 150 хектара нових засада боровнице.
Произвођачи за те потребе могу користити средства из националног будзета, из програма ИПАРД кроз мере 1 и 3, а од ове године и кроз програм за конкурентну пољопривреду Светске банке.