НА КРУЗЕРИМА МОЖЕТЕ ЗАРАДИТИ И 3.000 ЕВРА МЕСЕЧНО! Ево како да се укрцате и кога да тражите!
У потрази за послом и добром зарадом многи млади се отисну на далеке дестинације прекоокеанским бродовима. У последње време појавили су се слични огласи, али за послове на речним крузерима. Млади су неповерљиви, а Ана Анастасија Ћетковић, која ради као регрут у једној великој словачкој компанији тврди да тај посао има много више предности, а да је зарада слична.
- За оне који су жељни забаве и циљ им је да посете неке егзотичне дестинације, дефинитивно су прекоокеански бродови. За оне који желе мирније путовање, да имају слободне дане и скокну до куће а притом и да зараде, препоручујем речну флотилу – истиче Ана Ћетковић.
Према њеним речима, уговори се обично потписују на три месеца, а најчешће се плови коридором Рајна – Дунав – Мајна па све до Елбе. Особље се лако регрутује, некада се кандидати контактирају чак и путем скајпа како не би морали да иду у иностранство на разговор, а међу најтраженијим занимањима су капетани и инжењери, затим кувари, конобари, собари али и мали број мајстора - металоглодача и водоинсталатера.
- Занимљиво је то да за разлику од оних прекоокеанских, на речним бродовима лако може да се напредује. Све зависи од залагања и то компаније поштују. Некада се људи запосле као перачи судова само да уђу на брод па својим залагањем и додатном едукацијом коју нуди компанија дођу и до високих позиција – тврди Ћетковићева.
Каже да Срби важе за добру радну снагу, а занимљиво је и да на речним турама послодавци подстичу запошљавање парова зато што сматрају да такви радници не праве никакве проблеме, јер је увек лепше и лакше у двоје.
- Оно што младе највише интересује јесу плате, а оне се крећу од 800 евра за пераче судова до 1.500 евра за конобаре и сви добијају бакшиш, тако да на крају то испадну веома лепе суме – истиче Ћетковићева уз напомену да плату диктира и радно искуство, које није обавезно, али и знање страних језика које је неопходно за добијање посла.
То је потврдио и Новосађанин Горан Шарчевић, који ради на речном крузеру као конобар.
- Ја сам уз препоруке из једног хотела дошао на брод и моја плата је 1.200 евра, али са бакшишом добијем око 2.000, чак и 3.000 евра. Код нас се бакшиш подразумева и то путници знају, а да би га имали сви стављамо га у заједничку касу. Касније га делимо на основу послова које обављамо. Неко добије већи, неко мањи проценат, али тако га добије и перач судова који нема контакта са гостима, па су сви задовољни – прича Горан.
Каже и да му више одговара то да је близу куће и то што има плаћени годишњи одмор, па и слободне дане уколико му затребају.
- Ипак, није то лак посао. Ради се ударнички, некада и по 10 сати. Деси се да се неко од колега разболи, повреди или мора да оде, па онда ми други преузимамо његов посао зато што су посаде мале. Ипак, све се то на крају исплати – уз осмех закључује Горан и каже да би тај посао препоручио свима, поготово младима.