ДАНАШЊЕ ЦЕНЕ ГОРИВА у Србији могле би да потрају! Ево тачно због чега
Мићовић објашњава да у већини земаља постоје различите акцизне стопе за различите намене, и да је то прилика за Србију како би помогла својој економији
Потрошња горива у Србији пала је од почетка корона кризе за 15 процената, а после динамичног пада уследио је раст цена и може се очекивати да ће садашње цене деривата потрајати, рекао је данас генерални секретар Удружења нафтних компанија Србије Томислав Мићовић.
НОВЕ МЕРЕ ЗА СРПСКЕ ХОТЕЛИЈЕРЕ: Данас се износе предлози за санирање последица ковида
ПАНДЕМИЈА ПОЉУЉАЛА БИЗНИС ИЗДАВАЊА СТАНОВА: Туриста нема, а шта је са станодавцима?
НАЦИОНАЛНА СЛУЖБА ЗА ЗАПОШЉАВАЊЕ: Биће извршена исплата редовне и привремене новчане накнаде
Бензин и дизел су у Србији ове године прво појефтинили за 27 до 32 динара а недавно су поскупели за 11-12 динара. Цене су пратиле периоде великог пада цене нафте а затим и период пораста те цене на светском тржишту.
- Овакве промене цена у Србији се пре свега могу приписати промени цене сирове нафте, мада је у међувремену дошло до повећања и акцизе за 1,3 динара са ПДВ-ом. Сада је цена сирове нафте читавог августа, између 40 и 45 долара по барелу, и може се рећи да је стабилна, самим тим нема промена трошкова нафтних компанија па ни цене горива - каже Мићовић.
На питање какве се цене могу очекивати у наредном периоду он каже како никада није било незахвалније било шта дугорочно прогнозирати.
- Нема најава неких већих промена на глобалном ни на локалном тржишту, очекујем да ће ове цене горива остати. Да ли ће бити динар или два, горе или доле, тешко је предвидети али то не може драматично да промени живот или економију - каже Мићовић.
Мићовић каже да је ове године с обзиром на драматична дешавања у друштву и на тржишту нафте и деривата забележен неуобичајено мали пад потрошње горива у Србији.
- У првих шест месеци само 10 посто је била мања потрошња горива. Од марта до данас пад је око 15 процената. То је још увек мање него што би се очекивало - рекао је он.
Овог лета изостао је транзит кроз Србију али се наши грађани унутар граница државе далеко више крећу, многи раде од куће али се мање прелази граница и купује гориво у БиХ и Северној Македонији и Мићовић каже да таква кретање на тржишту једна друго потиру.
Додаје да се на националном тржишту потрошња ипак не враћа очекиваном динамиком, а тек ће се видети како ће септембар пре свега по питању пандемије утицати на привреду.
Она каже да ће потрошња на пољопривреди и ове јесени постојати, да се изградња путева одвија планирамо динамиком, а у проблему су траспортери у превозу путника који су озбиљни потрошачи.
- Сматрамо да је прилика да држава предузме кораке и помогне привреди. Треба можда поставити питање општег смањења акциза, али би свакако био корак да се направи диференцијација између пољопривреде, транспорта, индустрије и остале потрошње - каже он.
Објашњава да у већини земаља постоје различите акцизне стопе за различите намене, и да је то прилика за Србију како би помогла својој економији.
- Мање фискално оптерећење за одређене намене повећало би потрошњу горива, шло би ишло у прилог нафтним компанијама али истовремено не може да не иде у прилог буџету. Свако повећање потрошње довело би до повећаног прилива у буџет, без обзира на смањење акциза. Ми ценимо да би кроз јачу економију све то било враћено у буџет више него што би буџет изгубио смањењем прилива од акциза - каже он.
"ОКРЕЧИМ СОБУ И ЧЕКАМ ТУРИСТЕ" Шта су све предности, а шта мане СЕОСКОГ ТУРИЗМА У СРБИЈИ? (ВИДЕО)
Данас почињу преговори о минималцу за 2021. годину
ПОЉОПРИВРЕДА У ВОЈВОДИНИ СЕ БРЗО ОПОРАВЉА: Највећи проблем туризам, забележен пад од 53 одсто
"НИЈЕДНА НЕМА ТАКО ПРИЈАТНУ АРОМУ" Драган из Загорице каже да се најбоља ракија прави од ЗАБОРАВЉЕНЕ СОРТЕ ШЉИВЕ
Биткоин "пробио" кључне "психолошке препреке": Ова криптовалута достигла скоро 12.500 долара!
Сарадњом до нових послова за српске и хрватске привреднике