Ћирковић о спољнотрговинском суфициту: Извоз порастао за 13 одсто, Србија најбоља у ЦЕЛОМ РЕГИОНУ
Из Агенције за осигурање и финансирање извоза истакли да помажу мале и средње фирме
Српски извоз је у првих осам месеци ове године у односу на исти период прошле године порастао за 13 одсто, и износи око десет милијарди евра, изјавио је извршни директор за осигурање Агенције за осигурање и финансирање извоза (АОФИ) Данило Ћирковић.
Српски виноград, француски квалитет: Овогодишња берба ПРВОКЛАСНА, очекује се ВРХУНСКО ВИНО
ОД ЧУДЕСНЕ БИЉКЕ ДО 100 % БУЂЕЊА ЗА САВРШЕНА ЈУТРА: Данас је интернационални дан кафе
Позивајући се на званичну статистику, Ћирковић је рекао да је Србија највећи извозник у региону.
- Србија је на добром путу када се упореди остварени извоз у земље Западног Балкана у односу на увоз - оценио је Ћирковић за ТВ Пинк истичући да та агенција која послује у оквиру Министарства привреде, снажно подржава српске извознике.
- Српски извоз је у првих осам месеци 2017. у односу на исти период прошле године порастао за 13 одсто, и износи око 10 милијарди евра. Сигуран сам да је АОФИ допринео том расту, и сада је Србија у спољнотрговинском суфициту у односу на регион Западног Балкана. То значи да извозимо у те земље више него што из њих увозимо - рекао је Ћирковић, саопштило је Министарство привреде.
Према његовим речима, АОФИ има четири начина да подржи извознике - путем финансирања, откупа потраживања (факторинга), осигурања потраживања и издавања гаранција.
Воће и поврће на пијаци се продаје за СИЋУ, али зато ОВА НАМИРНИЦА кошта чак 3.000 ДИНАРА! (ФОТО)
Ћирковић се осврнуо на осигурање извоза и објаснио да систем функционише тако што извозне агенције у другим земљама, попут АОФИ, тесно сарађују пре него што осигурају потраживање од купца у иностранству.
Представници свих водећих осигуравајућих кућа, окупљени у „Бернској унији“ - из САД, Кине, Немачке, Француске, окупиће се од 1. до 5. октобра у Београду, како би разговарали о још ефикаснијој сарадњи.
Срби масовно почињу да узгајају ОВО воће, зарада је 30.000 евра
- Можда ће после овог скупа наше колеге из светских агенција давати веће лимите инвеститорима и тако ћемо индиректно помоћи развоју српске привреде - поручује Ћирковић.
Како каже, клијенти АОФИ су у старту биле мултинационалне компаније, а данас су то све више и мала и средња предузећа.
Кроз програм Деценија предузетништва који води Министарство привреде, и АОФИ како је рекао, помаже мале и средње фирме кад им средства нису доступна код банака.