РЕКОНСТРУКЦИЈА КОРИДОРА 10 НАЈВАЖНИЈИ ИНФРАСТРУКТУРНИ ПРОЈЕКАТ: Велики планови и велике инвестиције за Србију
Приоритет Владе Србије је повезивање са регионом, Европом и светом
Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Томислав Момировић изјавио је данас да је приоритет Владе Србије да се наша земља повезује са регионом, Европом и светом у путном, железничком, ваздушном и водном саобраћају.
КО ВИСОКО ЛЕТИ, НИСКО ПАДА? БИТКОИН У МИНУСУ: Криптовалута за један дан изгубила шест одсто вредности
РОДИТЕЉИ, ОПРЕЗ: Почело је пријављивање деце за упис у први разред, ко промаши термин мораће ово да зна
ХРВАТСКА ПЛАНИРА ДА УВЕДЕ ЕВРО: Ко ће бити највећи добитник када се то деси?
На отварању Конференције о развоју некретнина и инфраструктуре "Развој будућности", Момировић је рекао да Србија данас издваја вишеструка средстава за улагања у инфраструктуру.
Истиче да је инфраструктурно повезивање са државама региона не само политички и стратешки циљ државе већ и, како каже, цивилизацијско достигнуће на које смо дуго чекали.
- Данас постаје готово незамисливо да Србија као модерна и уређена европска земља не гради мрежу најмодернијих аутопутева и брзих пруга и да не успостављамо авио линије ка свим најзначајнијим европским и интерконтиненталним дестинацијама - рекао је Момировић.
Очекује да ће изградњом модерне путне, железничке и водне инфраструктуре бити дат додатни стимуланс још бржем економском развоју и јачању земље.
Подсећа да је у време садашње власти завршен јужни крај Коридора 10 до Северне Македоније и Грчке, као и источни крак Коридора 10 којим су Србија и Бугарска повезани аутопутем.
Момировић истиче да Србија данас убрзано ради и на изградњи аутопута Београд-Сарајево из правца Кузмин-Сремска Рача у дужини од 18 километра где су радови већ у току, као и из правца Пожега-Котроман у дужини од 60 километра, који се пројектује.
Подсећа и да је завршен део аутопута Милош Велики од Београда до Чачка и додаје да су убрзани радови од Прељине до Пожеге чији завршетак министар очекује до краја године.
- Након тога нам остаје за изградњу још само деоница од Пожеге до Бољара око које водимо интензивне преговоре са кинеским партнерима - рекао је Момировић.
Говорећи о пројектима у области железничке инфраструктуре, Момировић је истакао да је најважнији реконструкција железничког Коридора 10.
-Заједно са партнерима из Кине и Русије на северном краку, као и партнерима из ЕУ на јужном краку озбиљно напредујемо и очекујем да ћемо до краја ове године имати изграђену брзу пругу између Београда и Новог Сада", рекао је Момировић.
После више деценија, додаје он, почела је реализација инвестиционог плана за унапређење транспортне инфрастуктуре Дунава, Саве и Тисе који је вредан пола милијарде евра.
Поред тога, истиче, реконструишу се бродске предводнице Ђердап 1 и Ђердап 2 које су, наводи Момировић, транспортна кичма Дунава.
Граде се и шире, каже министар, капацитети лука у Смедереву, Београду, Прахову, Богојеву, Сремској Митровици.
Момировић оцењује да је убрзани и снажан ток великих инфрастуктурних пројеката донео и раст тржишта некретнина у Србији.
Каже да је препозната и потреба грађана, привреде и других пословних субјеката за приступом поузданих и ажураним подацима са тржишта, због тога је, додаје, од марта ове године Републички геодетски завод унапредио политику извештавања са тржишта непокретности.
- Сада се информације редовно публикују на месечном нивоу - каже Момировић.
Држава је, истиче, нарочито поносна на пројекат изградње станова за припаднике снага безбедости и додаје да се у Врању, Нишу, Новом Саду, Сремској Митровици, Београду гради 7.000 станова.
Шеста српска конференција о развоју некретнина и инфраструктуре "Развој будућности", окупиће данас онлајн домаће и међународне званичнике и стручњаке у области некретнина.
Скуп се организује под покровитељством Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, Привредне коморе Србије и Британско - српске привредне коморе, амбасаде Велике Британије, ЕБРД, Националног удружења проценитеља Србије и Друштва проценитеља Србије.