Како да смањимо загађење ваздуха? И "ПАР-НЕПАР" ЧУВА ПРИРОДУ!
Застарели возни парк један је од главних узрочника загађења ваздуха. Редуковањем преко таблица, дупло мање саобраћаја.
Чини се да нико није озбиљно схватао упозорење Светске здравствене организације да у Србији годишње од последица загађења ваздуха, односно обољења која оно изазива, превремено умре више од 6.000 наших суграђана, све док ваздух није постао "видљив" у већини градова.
Као један од главних узрочника загађења ваздуха, бар у Србији, наведен је стари возни парк, с моторима који су у Европи одавно протерани са улица.
БЕСПОВРАТНА СРЕДСТВА: Додатних 300 милиона за почетнике у бизнису
Нема зиме за Европу - до краја године споразум о гасу Русије и Украјине
СТРУЈА ОПЕТ ПОСКУПЉУЈЕ? ММФ тражи да се до јуна 2020. уради процена нових тарифа!
Шта је решење? Предлога је много - од забране уласка у центар града старијим возилима, или плаћања посебне таксе (по угледу на европске градове) до увођења система "пар-непар", с којим би се током најалармантнијих дана редуковао саобраћај.
Поводом овог горућег проблема, у Привредној комори Србије је недавно одржан стручни, округли сто на тему "Утицај саобраћаја на животну средину у Републици Србији, проблеми и могућа решења".
На иницијативу Српске асоцијације увозника нових возила и делова, а у организацији ПКС, позвани су и учествовали су у разговору представници четири министарства: заштите животне средине (уз присуство ресорног министра Горана Тривана), финансија, полиције и саобраћаја.
- Ми смо дефинисали неколико предлога државним органима - каже Бобан Николић, генерални секретар Српске асоцијације увозника нових возила. - Једноставно, ми више немамо времена да чекамо.
Први предлог је забрана увоза половних возила с моторима евро 3 и евро 4, као и почетак примене контроле штетних издувних гасова и увођења принципа "загађивач плаћа", затим увођење субвенција за куповину електричних и хибридних возила, као и електричних мотоцикала и скутера у износу ПДВ-а.
Кључни су такозвано плаћање накнаде за збрињавање посебних токова отпада, познатије као еко-такса, и њена обавезност плаћања за сва увезена возила - било да су нова или половна, односно да ли су их увезла физичка или правна лица. Та такса би се плаћала при првој регистрацији возила.
По завршетку округлог стола, министар Горан Триван је рекао да овакве разговоре у ПКС треба интензивирати и у њих укључити све релевантне привредне субјекте, како би се дошло до што бољих решења у вези са овом темом. Такође је позвао представнике делегације ЕУ у Србији да помогну својим искуством у овој области.
КАКО СУБВЕНЦИОНИСАТИ ЕКО-ВОЗИЛА?
Србија није богата земља, попут Норвешке која је, као и многе друге земље, даје субвенције за куповину еко-возила и до 12.000 евра.
Ипак, како је оцењено на скупу у ПКС, Србија може да уведе неке субвенције и да кроз пореску политику омогући грађанима да лакше дођу до еко-возила.
То су субвенције при куповини, разне пореске олакшице и укидање такса, као што су смањење пореза за физичка или правна лица, подршка при финансирању и изградњи инфраструктуре за пуњење возила - мреже пуњача, али и кућних пуњача, бесплатан паркинг у свим или одређеним зонама, вожња жутом траком, бесплатна путарина, неплаћање накнаде за коришћење тунела и мостова, попуст на потрошњу електричне енергије за пуњење или њено бесплатно коришћење, дозвољен улазак у строги центар града...
Овај занат свако може да ради, а доноси ОГРОМНЕ ПАРЕ: Ево која су НАЈПЛАЋЕНИЈА ЗАНИМАЊА у Србији
ОВО ЈЕ НАЈВЕЋА ЕКОНОМИЈА ПОСЛЕ АМЕРИКЕ: Оружје и људски органи ОБРЋУ МИЛИЈАРДЕ, ево шта је ЈОШ НА ЛИСТИ
УПУТСТВО ЗА ПРЕЛАЗАК ГРАНИЦЕ: Обратите пажњу на НОВА ПРАВИЛА за ПОКЛОНЕ И НОВАЦ који уносите у Србију
ТУРБИНЕ ПОКРЕЋУ СРБИЈУ! Уговорена изградња још једног ВЕТРОПАРКА
КРАЈ ПЛАСТИЧНИМ КЕСАМА У СРБИЈИ! Трговци и потрошачи спремни на нова правила, од 1. јануара све се МЕЊА