САДА ИХ ИМА, САДА ИХ НЕМА: Укидају се субвенције за куповину електричних аутомобила, познат је и разлог
Увозници наводе да су продали 800 возила са субвенцијама. Кажу да немају увид у куповину флота аутомобила за рентакар и такси.
Министарство екологије је прошле недеље у саопштењу на сајту објавило да се укидају субвенције за куповину нових хибридних возила и оних на електрични погон. Разлог - већ је, иако није крај године, искоришћен буџет опредељен за те субвенције.
ПОЗНАТО ЛЕТОВАЛИШТЕ СТАВИЛО СРБИЈУ НА ЦРВЕНУ ЛИСТУ! Откривено који су нови ПОСЕБНИ услови за улазак у ову земљу
50 ЕВРА ЛЕЖЕ НА РАЧУНЕ: Стиже нова новчана помоћ од државе - после првог износа следи и онај НАЈВЕЋИ
СВЕ РАДИО ЗАРАД ЛИЧНОГ ИНТЕРЕСА! Скандал за скандалом: Ханић противзаконито обављао више јавних функција
Средства су 2020. износила око милион евра. Она су се односила на моторна возила, мотоцикле и скутере. Продаја је у овој години опала јер је увоз нових возила био успорен због пандемије.
Увозници наводе да су продали 800 возила са субвенцијама. Кажу да немају увид у куповину флота аутомобила за рентакар и такси.
- Имамо успорену добављивост нових возила због заустављања производње код одређених произвиођача, тако да сам раст продаје у неком проценту не очекујемо - рекла је Александра Граовац, секретар Удружења увозника Србије.
Влада је, да подсетимо, на почетку године усвојила Уредбу о условима и начину спровођења субвенционисане куповине електричних и хибридних возила на основу које држава помаже куповину мопеда и лаких трицикала на овај погон са 250 евра, хибридне аутомобиле са 2.500 евра, плаг-ин хибриде са 3.500 евра, а електрична возила са 5.000 евра.
То је једна од владиних мера за заштиту ваздуха од загађења због које су такозвана еколошка возила знатно приступачнија на тржишту. Увозници упозоравају да је здравље људи угрожено и да треба наставити са субвенцијама.
- По подацима Светске здравствене организације у Србији преко 6.000 годишње људи умре од последица загађења ваздуха, па је смањење загађења ваздуха од моторних возила веома битан фактор - каже Роберт Лукић, директор "Тојоте".
У ЕУ планирају да до 2030. године на субвенције потроше око 40 милијарди евра. Највише у свему предњаче скандинавске земље које ће од 2030. године забранити куповину бензин и дизел аутомобила.