Купили сте нову обућу, пукла и желите да је замените? КАКО ДО РЕКЛАМАЦИЈЕ у Србији?
"Оно што је скупо то је и квалитетно". Није него.
Већина приговора које добија Национална организација потрошача односи се на квалитет обуће. Приликом куповине обуће, потрошачи се воде теоријом "оно што је скупо то је и квалитетно". Међутим, у пракси је потпуно другачије, цена не оправдава квалитет и самим тим долази до великог незадовољства потрошача након свега неколико месеци од куповине.
Чеси нови власници Јат технике - фирме која се бави ремонтом и поправком авиона
Лепа ВЕСТ и за етно туризам: Пријава гостију од сада електронски, без одласка у полицију
Љубљанска НЛБ дала најбољу понуду за Комерцијалну банку
Потрошач је принуђен да рекламира производ на којем је дошло до одлепљивања ђона, пуцања обуће на превојима, деформације облика обуће, итд. Након тога потрошач добија одговор на рекламацију који је често негативан уз напомену да је лабораторија за контролу квалитета одбија рекламацију са образложењем да се несаобразност појавила као последница механичког оштећења или да је у питању утицај влаге.
У том тренутку потрошач наилази на баријеру и проблем са остваривањем својих права.
- Када је рекламација одбијена од стране лабораторије, терет доказивања прелази на потрошача и у том случају потрошач мора да побије лабораторијско мишљење што једино може урадити додатном независном анализом производа у некој другој лабораторији, па уколико буде анализа позитивна по потрошача у том случају удружење има основа за поступање - каже Марко Драгић, правни саветник у Удружењу за заштиту потрошача Војводине.
Али, ту се јавља нови проблем по потрошача јер већина акредитованих лабораторија не пружа услуге физичким лицима, и то том случају потрошач улази у зачарани круг.
- Једина опција остаје да се обрати судском вештаку сродне струке који ће прегледати и дати своје стручно мишљење о квалитету спорне обуће - каже Драгић.
Он истиче да се Национална организација потрошача обраћала надлежнима поводом ових дешавања али увек је остала ускраћена за одговор.
- С тога највећи проблем је што не постоје адекватно утврђени стандарди за увоз и контролу обуће приликом увоза, што доводи до закључка да трговци могу да увозе обућу и најгорег квалитета а продају по веома високим ценама, што доводи до залуде потрошача и уводи потрошача у проблем при решавању рекламације када се нађе у таквом случају - наводе из организације.
Трговци се воде теоријом да одбију већину рекламација, јер знају да се тешко долази до остваривања права и рачунају када потрошач сазна процедуру да ће одустати од поступка.
- Да ли је трговац оваквим поступањем губи сигурног купца, одговор је вероватно да, али у међувремену се појави нови купац, тако да трговац иде свакако на зараду не водећи рачуна да сачува постојеће потрошаче - наводе они.
Важно за грађане Србије: Ево шта ће бити са ценом струје! Стигла званична информација
НЕМАЈУ НИ "ЖУТУ БАНКУ": Ова земља је тотално БАНКРОТИРАЛА, не може да подмири ни основне финансијске обавезе!
Милиони евра за системе за наводњавање - шанса за домаћинства у Србији да живе од ПОЉОПРИВРЕДЕ
Лепе вести: Бесповратна средства за шест пожешких села, повртари трљају руке