ЛИДЛ ПРЕДСТАВИО СВОЈ ИЗВЕШТАЈ О ОДРЖИВОСТИ: Интерактивна изложба „За боље сутра“ у Музеју Савремене уметности
Несвакидашњом интерактивном поставком, Лидл Србија представио је свој извештај о одрживости по ГРИ стандарду за 2021/2022. годину.
У Музеју Савремене уметности, јавност је имала прилику да крочи у виртуелни свет друштвене одговорности компаније, под називом „За боље сутра“, у којем су били представљени кораци које Лидл предузима како би допринео очувању планете и добробити људи. Изложба је окупила велики број заинтересованих – од представника медија, утицајних људи из света екологије и бизниса, до партнера и запослених у Лидлу – који су се, на до сада невиђен начин, уверили зашто је Лидл Србија лидер одрживог пословања.
Интерактивни и виртуелни доживљај „За боље сутра“ пратио је три сегмента, односно стратешке димензије одрживости у Лидлу - „Добро за планету”, „Добро за људе” и „Добро за тебе”.
- Поносан сам на то што наш Лидл тим може да се похвали успешним ЦСР пројектима, процесима и иницијативама које спроводимо кроз свакодневно пословање у свим сегментима рада. Заштита климе, очување ресурса и биодиверзитета, фер пословање, промоција здравља и спремност да учествујемо у дијалогу су поља деловања одрживости на којима посвећено радимо и које унапређујемо сваким даном. Сигуран сам да на овај начин можемо покренути позитивне промене и креирати боље сутра наредним генерацијама - рекао је Драган Чигоја, генерални директор компаније Лидл Србија.
Поред шетње посетилаца кроз интерактивне панеле, одржана је и радионица на којој су учествовали партнери и запослени у Лидлу Србија.
- Лично верујем да је у Лидлу друштвено одговорно пословање један од најјачих стубова и то је оно што нас инспирише да наставимо да радимо добре ствари за нашу планету и заједницу. Циљ нам је да мотивишемо окружење и пружимо максималан допринос одрживости - додала је Александра Мирић испред ЦСР одељења Лидл Србија.
Одрживо пословање се најпре доводи у везу са мерама заштите животне средине и спречавањем даљих негативних утицаја на планету. Кроз интерактивну собу која је представила имплементиране мере у склопу сегмента „Добро за планету“, Лидл Србија је апострофирао значај остварених резултата као што је прелазак на обновљиву, „зелену“ енергију свих Лидл објеката. Као резултат тога у 2022. години остварена је уштеда емисија гасова са ефектом стаклене баште повезаних са електричном енергијом за 97%, а емисије повезане са гасовима за хлађење, умањене су за 29% у односу на 2021. годину.
Осим тога, количине органског отпада смањене су за више од 47% у 2022. години у односу на претходну, а чак више од 96% отпада поново је искоришћено. Увођењем пројекта „Добро се рециклажом враћа“ крајем 2021. године Лидл Србија је указала на важност циркуларне економије и позвала потрошаче да се кроз своје свакодневно деловање прикључе одрживим праксама. Акцијама чишћења под називом „Чисто из љубави“, уклоњене су 22 тоне отпада из природе у 2021. и 2022. години.
У делу инсталације, који је присутнима представио достигнућа у оквиру сегмената „Добро за људе“, Лидл Србија је између осталог предочио своју преданост фер пословању. Ова преданост сеже у све сегменте заједнице чије је Лидл део и обухвата и целокупне ланце снабдевања, те тако компанија броји 64% добављача воћа и поврћа са Глобал Г.А.П. ГРАСП сертификатом у 2022. години.
Значајна тема у Лидлу је и промоција здравља усмерена како на запослене, тако и на потрошаче. Из тог разлога, једини модерни дисконтни ланац у Србији подржава освешћене изборе при куповини, понудом производа са што мање шећера, уз више органских и нутритивно висококвалитетних производа у асортиману.
Као део заједнице у којој послује Лидл Србија, ослушкујући потребе својих потрошача, компанија делује и ван оквира свог асортимана. Тако је 2022. године покренут и вишеструко награђивани пројекат „Хоћеш да мењамо места? Помери се с места“, који има за циљ подизање свести потрошача који непрописно паркирају на паркинг местима за особе са инвалидитетом. Пројекат је спроведен у сарадњи са НООИС-ом, обележавањем додатних паркинг места испред 35 продавница, уз виралне садржаје на друштвеним мрежама о непрописном паркирању и комуникацији с особама са инвалидитетом.