ЕВРОПА ИПАК КУПУЈЕ РУСКУ НАФТУ? Након санкција и забрана, земље ЕУ добијају преко 600.000 барела из Сибира
Дупли стандарди Запада на делу.
Земље Европске уније су на путу да овог месеца увезу највеће количине дизела са Блиског истока и Азије у последњих седам година, након што је бриселски ембарго на увоз руског горива ступио на снагу 5. фебруара. Ово преносе западни медији, истичући да се ЕУ тако окреће алтернативним изворима снабдевања
Подсетимо, претходно су уведене санкције и на увоз црног злата из Русије, које се примењују од 5. децембра. Међутим, епилог ових мера је да је ЕУ, заправо, само прогласила да руска нафта и деривати који стижу на њено тржиште нису руски и другачије их декларише, а наставља да их увози преко трећих земаља.
ИЛОН МАСК ПОНОВО НА СВЕТСКОМ ТРОНУ: Вратио се на врх листе најбогатијих, а ево ко је одмах испод њега
ОВО СУ ТРИ НАЈИСПЛАТИВИЈА БИЗНИСА У СРБИЈИ! Улагања нису велика, поврат уложеног никад бржи - ако вам се посрећи можете зарадити и десетине хиљада еура!
ИДЕТЕ У ПЕНЗИЈУ? Послодавац ово мора да уради - уколико вам не исплати новац чекају их ПАПРЕНЕ казне
Како је известио Ројтерс, Русија ће смањити извоз сирове нафте из западних лука за једну четвртину у марту и априлу, као одговор на санкције Запада. То би довело до уклањања чак 625.000 барела дневно. Ова вест још увек није потврђена са руске стране. Ипак, то резање одражава преусмеравање црног злата на источна тржишта, првенствено Индију, Кину, али и Турску. Увоз у Индију посебно је порастао, скочивши на рекордних 1,4 милиона барела дневно у јануару, што је чини главним руским купцем нафте за бродске пошиљке. Кина је у целини највећи купац црног злата из Русије, и углавном га допрема нафтоводом. Енергетски рат Запада и Москве утицаће на раст цена горива на берзама.
Наша земља је добро снабдевена нафтом и дериватима, али држава прати како санкције утичу на тражњу и цене. Влада Србије је крајем прошле недеље продужила привремену забрану извоза евродизела до 31. марта како би се обезбедило сигурно снабдевање. Стручњак за енергетику Милош Здравковић указује да ће све ово што се дешава на тржишту нафте и деривата утицати на поскупљење горива на берзама.
- Нафта и дизел су били извесни и доступни, а сада се друга тржишта отимају за то - наводи Здравковић. - Улазни трошкови компанија ће да расту, али како ће то утицати на малопродајне цене зависи од акцизне и пореске политике државе.
Он објашњава да, осим Кине и Индије, руску нафту увозе и Египат и Саудијска Арабија. Све те земље, како додаје, препродају је Европи као сировину и као прерађене деривате.
- Британци преко британске компаније у Индији, такође, купују руску нафту и пласирају је на европско тржиште - наводи за "Новости" Здравковић. - Познато је и да руски танкери стижу до обале Грчке и ту се руска нафта претаче на европске бродове и практично мења порекло.
Он истиче да су рафинерије на истоку Европе технолошки дизајниране да могу да прерађују само нафту из Русије. Осим тога, за њену прераду је потребно и вакуумско гасно уље, а и оно је опет руско. Изузеће од бриселских санкција за куповину тог деривата добиле су Хрватска и Бугарска. Здравковић сматра да је за Европу дизел технолошки нерешив проблем, који сада превазилазе увозом.
Москва је обуставила испоруке Пољској преко нафтовода "Дружба", дан након што је та земља испоручила своје прве тенкове "леопард" Украјини. Ипак, путем истог крака тог цевовода, руски дистрибутер "Трансњефт" јуче је почео да пумпа нафту из Казахстана намењену Немачкој.
САНКЦИЈЕ НЕ ФУНКЦИОНИШУ
Индијска нафтна рафинерија "Релијанс енерџи" купује од Русије око 600.000 барела сирове нафтне дневно, а САД свакодневно увозе 200.000 барела готових прерађевина, углавном вакуумираног гасног уља од исте те компаније - наводи индијски "Телеграф". - Тај дериват је идеалан за производњу разних типова горива, пре свега дизела. Реорганизација шеме производње нафте у светским размерама доводи у сумњу ефикасност санкција које су уведене против Русије.
Више вести о светској економији можете прочитати ОВДЕ.