НАЈВЕЋИ ИНФРАСТРУКТУРНИ ПРОЈЕКТИ СРБИЈЕ: Ево шта је све урађено, а шта тек предстоји - Наша земља ће постати лидер региона
Током првих 100 дана рада, Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре (МГСИ) наставило је с интензивним напорима на унапређењу инфраструктуре, што је кључно за даљи економски и привредни раст Србије, изјавио је министар Горан Весић.
Министар је истакао да су међу најважнијим постигнућима наставак изградње ауто-путева и брзих саобраћајница широм земље, почетак радова на железничкој обилазници око Ниша, реконструкција аеродрома у Нишу, куповина пет нових кинеских возова "Соко", те рекордни резултати авиокомпаније Ер Србија.
"Наставили смо са изградњом Моравског коридора, чиме смо пружили нову шансу за бољи живот за 500.000 људи у Краљеву, Крушевцу, Врњачкој Бањи, Трстенику и околним местима," рекао је Весић.
Нови аутопутеви
Додао је да се гради и ауто-пут "Милош Велики" до Пожеге, отварајући нове развојне перспективе Златиборског округа. Истовремено, у току је изградња Дунавског коридора, чиме се први пут у историји тежи равномерном развоју западног и источног дела Србије.
Војводина ће бити умрежена Фрушкогорским коридором, брзом саобраћајницом "Осмех Србије", ауто-путем Београд-Зрењанин-Нови Сад, а тренутно се гради ауто-пут Кузмин-Сремска Рача, као и брзе саобраћајнице Шабац-Лозница и Слепчевић-Бадовинци, казао је Весић.
Деценија развоја српске железнице
Министар је нагласио да ће ова деценија бити обележена развојем српске железнице, на чему Министарство посебно инсистира. Завршена је изградња брзе пруге Нови Сад-Суботица, где су у току статичка тестирања, након којих ће уследити динамичка тестирања, како би деоница била пуштена у саобраћај пре краја године.
Реконструисана је железничка станица у Новом Саду, а у току су радови на обнови других железничких станица. Србија набавља најмодерније возове, а први од пет кинеских возова већ је у процесу сертификације за европске стандарде и очекује се да се врати у Србију за око годину дана, након чега ће почети да стижу и остали возови.
Један од најважнијих инфраструктурних пројеката започетих током првих 100 дана рада је изградња железничке обилазнице око Ниша, вредна 153 милиона евра. Овим пројектом се решава проблем нишког железничког чвора, другог по значају у земљи, чиме се повећава безбедност у граду.
Изградња брзе пруге Београд-Ниш, као и реконструкција бројних регионалних пруга, створиће услове за квалитетан живот у свим деловима Србије, истакао је Весић.
Рекордни резултати
Министар је посебно поносан на успехе Ер Србије, која из месеца у месец бележи рекордне резултате у броју превезених путника и реализованих летова. Он је похвалио оснивање нове националне авио-компаније, која је постала понос Србије.
Београдски аеродром је постао централна ваздушна лука у овом делу Европе, а отварање нове терминалске зграде на аеродрому "Константин Велики" у Нишу, уз повећање броја линија из овог града и Краљева, показује да држава наставља да улаже у ваздушни саобраћај.
Нови терминал у Нишу ће значајно побољшати услове за путнике, омогућујући опслуживање 1,5 милиона путника годишње и шест ваздухоплова истовремено, уз додатни комерцијални простор.
Министар је нагласио и важност бриге о рекама Србије кроз пројекат "Заплови Србијом", којим се граде нова пристаништа и реконструишу постојећи пловни капацитети. Завршена је и реконструкција преводнице за бродове у саставу хидроелектране Ђердап 2, која ће повећати капацитет и брзину саобраћаја на Дунаву за 25%.
"Чиста Србија"
Министарство је започело и другу фазу пројекта "Чиста Србија", која обухвата изградњу нове канализационе инфраструктуре широм земље. Поред великих пројеката, Весић је поносан и на пројекте који утичу на свакодневни живот грађана, попут рехабилитације локалних саобраћајница, изградње бициклистичких и пешачких стаза, те инклузивног развоја градова и општина.
Сумирајући првих 100 дана рада, Весић је изразио задовољство постигнутим резултатима, уз обећање да ће Министарство наставити да ради још интензивније на јачању инфраструктуре Србије, што је кључно за бољи живот грађана и заштиту националних интереса.