НЕ НАСЕДАЈТЕ НА ТАКТИКЕ ПРОДАВАЦА: Ево како можете да замените робу и без рачуна!
Многи се питају да ли може да се рекламира роба без рачуна.
У случају да купац изгуби оригинални рачун, продавац је дужан да му изда његову копију како би могао да уложи рекламацију и затражи повраћај новца или замену производа, рекли су у Покрету за заштиту потрошача Србије.
Рачун у папирној форми, према актуелном Закону о заштити потрошача, није потребан као доказ купцима који су цех платити електронским путем већ је довољно да у својој рекламацији назначе када је куповина обављена.
-Недавно сам купила мушке патике као рођендански поклон, али нажалост, рачун који је издат није сачуван. Када смо посетили радњу тог 29. фебруара између 19 и 20 часова, платили смо готовином користећи њихову картицу. Имамо јасну представу о купљеним артиклима и износу рачуна, али нажалост, рачун није сачуван. Приметили смо да су патике које смо купили изложбени модел и већ тада смо видели могуће проблеме са копчом за пертлу на десној патици. Међутим, имајући поверења у популарни бренд, нисмо сумњали у квалитет производа-навела је жена из Ниша.
Према њеним речима, након мање од три месеца, патике су се распале тачно на месту које је "препознато као проблематично". Наводи да као потрошач не одустаје од својих права.
-Наставићу да се борим за праведно решење и надам се да ће надлежни у тој фирми коначно чути и узети у обзир моју жалбу-казала је саговорница.
Председник Покрета за заштиту потрошача Србије Петар Богосављевић истиче да она има право да тражи копију рачуна, да продавац мора, сходно законским решењима, да јој копију изда, а у случају да до тога не дође може да се жали надлежнима, односно Тржишној инспекцији.
-Продавци често користе тактику одуговлачења како би обесхрабрили и демотивисали потрошача да се заложи за поштовање својих права и захтева надокнаду штете. Зато је добро да потрошачи познају своја права, између осталог и то да, примера ради, уопште не морају да имају примерак фискалног рачуна ако су куповину извршили путем електронске картице. У том случају је довољно да само наведу када су спорни производ пазарили и да уложе рекламацију.Они који су куповали готовином имају право да замоле продавца да им изда копију рачуна коју ће приложити као доказ уз рекламацију. Наглашавам, да је продавац дужан да такав захтев купца испуни- наводи Богосављевић.
Додаје да је ова жена о проблему са којим се суочила требало да обавести и Регионални центар за заштиту потрошача јужне и источне Србије.
-У случају да се у року од шест месеци од куповине производ оштети, тумачи се да је у питању фабричка грешка. Она иде на терет продавца. Дакле, жена из Ниша има право на рекламацију. Има такође право да затражи да јој се изда копија рачуна. Продавац је у обавези да јој у писаној форми на рекламацију одговори у року од осам дана. Ако до тога не дође купац треба да обрати Тржишној инспекцији како би на тај начин заштитио своја права- рекао је саговорник.
Извор: Србија Данас/Мондо