НЕМА ВИШЕ: Забрањује се долазак комбија на кућну адресу
Од фебруара следеће године укида се комби-превоз путника од куће до неке од европских метропола.
То је предвиђено новим законом о превозу путника, који је усвојен 2015. године, а чија примена почиње за три месеца. Пословно удружење превозника поздравља нове прописе, док се у агенцијама које корисницима нуде услугу путовања од врата до врата надају да ће се надлежни ипак предомислити. И једна и друга страна имају своје аргументе, а сви за своје сматрају да су "јачи".
Чињеница је да ни до сада комби-превоз путника у возилима која имају до девет седишта није био легалан, али су инспекције гледале кроз прсте. Саво Тошић, из "Тера травела", тврди да његова фирма послује четири године, али да друге колеге раде и дуже од две деценије.
КРОМПИР САДЕ ИСПРЕД ЗГРАДЕ: Импровизоване баште у Бечу
"Овај начин превоза је општеприхваћен и годинама га користе студенти, жене са децом, пословни људи. То је специфична категорија, јер би они да нема нас користили своје аутомобиле. Зато нисмо чак ни конкуренција ауто-превозницима", тврди Тошић. - Применом овог законског решења биће оштећена наша фирма, али и држава, јер оставља без посла 80 људи. Највећи губитници су ипак путници. Надлежни се правдају да ће тиме сузбити сиву економију, а ми сматрамо да ће она само процветати.
* 43.000 КОМБИ-возила је регистровано на територији Србије
* 24.000 ПУТНИКА месечно превезу комбији у иностранство
Горан Алексић, директор Пословног удружења превозника "Србијатранспорт", истиче да у свету постоји јасна разлика између путничких возила и аутобуса, који по прописима имају више од девет седишта. Она возила која имају од шест до девет спадају у комбије и власницима те категорије нигде није дозвољено да се баве комерцијалним превозом путника у међународном саобраћају.
БЛАГО ОНОМ КОГА ВОЛЕ КОМШИЈЕ: Овај посао је БОЗА, а зарада одлична
"Проблем са комби-возилима је што за воланом седе људи који имају Б категорију и који нису професионални возачи", прича Алексић. - Не зна се ни колико времена возе, да ли праве паузе, као ни да ли су уопште психофизички способни за вожњу, јер не иду ни на специјализоване систематске прегледе.
Обављање јавног превоза путника, у домаћем и међународном саобраћају, подразумева испуњавање строгих услова везаних за безбедност саобраћаја, пословну, финансијску и техничку способност тих правних лица, истичу у Министарству саобраћаја. - Путничко возило не може учествовати у међумесном и међународном превозу јер, наведена возила немају тахографе, па није могуће утврдити време рада и одмора возача у јавном превозу, чиме се угрожава безбедност саобраћаја и учесника. Ни Европа не познаје ову категорију возила у међународном превозу путника, преносе Вечерње новости.