ЊИХОВУ ПРОФЕСИЈУ КОРОНА ЈЕ ВЕОМА УГРОЗИЛА: Грађани све мање користе такси превоз, пад промета чак 60 одсто
Посао у току пандемије изгубило је више од 1.000 таксиста.
Све више грађана због епидемије корона вируса избегава јавни превоз, па највише за транспорт користе своја возила.
Међу делатностима које су последице пандемије највише погодиле су и такси превозници. Према подацима компаније CompanyWall у Србији је само у прошлој години са радом престало више од хиљаду таксиста.
НОВА СЛИКА РУДАРСТВА У СРБИЈИ: Ускоро већа рудна рента, шта то значи за грађане?
ММФ ИЗАБРАО ФАВОРИТА: Која држава ће бити најбрже растућа економија 2022. године?
УЗ НОВУ ОЗНАКУ И ВЕЋА ШТЕДЊА? Велика вест за све возаче, ЕУ уводи другачије ознаке на гумама
- Према подацима Струковног удружења такси предузетника пад промета таксиста је око 60 одсто, ако не и виши - каже председник овог Удружења, Владо Булатовић.
Већина људи према његовим речима у последње време користи услуге такси превоза само када је неопходно, јер то сада за већину људи представља луксуз. Због пандемије ограничена су путовања, тако да нема ни странаца који су пунили касе таксистима.
- Поскупело је и гориво, а ми морамо да плаћамо све трошкове као и пре. Примећујемо да је велика криза и да људи немају новца за такси услуге - обајшњава Булатовић.
Проблеми таксиста додатно су се закомпликовали последицама пандемије, али оно што одавно недостаје овој врсти превозника су решења за велики број нерегуларних таксиста, лоша организација на нивоу система, лоша организација унутар такси удружења, као и ниска цена такси услуге.
Као једно од решења проблема таксиста и уопште уређења функционисања ове делатности објављена је студија "Планирање и пројектовање система такси превоза путника у Београду за период 2020 – 2024" коју је за Град Београд, као наручиоца, урадио Саобраћајни факултет.
Израда пројекта трајала је 15 месеци, реализовао га је тим са Катедре за друмски и градски транспорт Саобраћајног факултета.
Да би се нашло решење за проблеме таксиста, секретаријат за јавни превоз као надлежна градска институција за управљање такси системом Наручилац је студијско-развојног пројекта "Планирање и пројектовање система такси превоза путника у Београду за период 2020 – 2024".
Секретарјиат за јавни превоз као и Саобраћајни факултет отворени су за предлоге и сугестије таксиста и њихових удружења, како би се створио ефикаснији систем.
- Како је студијско-развојни пројекат прихваћен од стране Секретаријата за јавни превоз, исти је једина мериторна институција за имплементацију пројекта и референтна тачка за испостављање предлога и сугестија. Имајући у виду да је циљ стварање ефикасног и одрживог такси система сви прагматични и аргументовани предлози свих који се баве овом делатношћу су добро дошли - каже оперативни менаџер пројекта, Андреа Нађ.