Наши производи на сајму у Њујорку: Србија излагала малине и тартуфе
Србија понудила "читаву лепезу производа"
Србија је ове године, после паузе од седам година, представила своје прехрамбене производе на највећем светском Сајму висококвалитетне хране у Њујорку, названом Фенси Фуд Шоу. Који су производи из Србије понуђени међународном тржишту, рекао је Александар Павловић, директор УСАИД пројекта за конкурентну привреду.
Прочитајте и:
Говорећи о томе које критеријуме су морали да задовоље српски производи да би се нашли на овом сајму, Павловић је рекао да су морали да буду иновативни.
- Морали су да буду иновативни за компаније које су ишле на сајам, морали су да буду извозници, да имају све стандарде који су потребни. Српски произвођачи могу да привуку купце на два начина. То су традиционални сет производа који се везује за наше поднебље, а који нажалост није толико распрострањен у тим земљама, и онај иновативни сет производа који углавном гура млађе генерације, који заиста имају лепу шансу - рекао је Павловић.
Он је додао да је Србија понудила "читаву лепезу производа".
- Ту је велики број младих људи због којих се наш штанд разликовао од осталих штандова. Понуђени су и традиционални производи који су прерађени на нови начин, то укључује и малине која је била послужена са белгијском чоколадом. Понуђени су и традиционални премази, органски чипсеви, производи од тартуфа - каже Павловић.
Како истиче, свега тога има и на полицама у Србији.
- Има, али ми смо донекле тржиште које је навикло на традиционалну храну. Ми као потрошачи могли би да будемо мало бољи према тим компанијама, да им дамо шансу и купујемо више производа - каже Павловић.
Он додаје да је током сајма било доста контаката.
- Видећемо сада, то је процес који ће трајати још сигурно месец, два или три, али сасвим сигурно да су се компаније упознале и да има доста заинтересованих за фирме из Србије - истиче Павловић.